Anonymous 616 (2018) Script

Oh, my God.

Oh, fuck!


Jenna.

No. Jenna.

Jenna, Jenna, Jenna, Jenna, what happened?

Jenna, Jenna, Jenna, Jenna, Jenna, no, no, no, baby, no, no, no, no, Jenna, Jenna, Jenna, Jenna.

Monica, Monica, Monica!

Monica, who did this?

Who did this?

Monica, Monica!


911, what's your emergency?

Yes, I uh...

I...

Yeah, I'm very sorry, I meant to dial

411, not 911.

Very sorry.

Thank you.

I wanna propose a toast.

Let's drink to our friendship, and let's not wait another freaking two years before we meet up again.

What's up, boy?

Jason!

Fuck, it's been a minute.

Oh, I missed you so much, man, so much!

Jenna.

Eric.

Looking beautiful as always.

Oh, thank you.

Long time no see.

Too long, I'd say.

Too long.

Here, this is for you.

Oh, thank you.

2008, it's a terrible year for real estate, great year for champagne though.

Come on in, guys.

Hey, you, guys!

Hi, it's so good to finally meet you.

Yeah, me too.

Hey. Hey.

Eric has told us so much about you.

Dude.

For you.

What's this?

Open it up, man.

Oh, my God!

Dude, I thought we lost this picture.

Yeah, right, crazy, huh?

Where did you find this?

Behind an old dresser, by chance.

I thought you might like to have it.

Yeah, you kidding?

Thank you.

This was right in the middle of my divorce.

Best getaway ever, dude.

Yeah, except that fish hooked in my ass.

You mean my favorite part?

Dude, look at you!

Damn!

Wow! That's nice.

Thank you, you like it?

Yeah.

Monica did that.

Aw, she's so modest, but she's so talented.

Dude, this is a great place.

Great neighborhood too.

Great, great neighborhood, man.

That's what I keep saying, man.

They're putting up 24 new houses on this street alone.

We're the first ones to move in.

You know what that means?

No, sir.

We can party as loud as we want to, dude!

That's awesome, that's what's up!

Oh, come on in, let's open the champagne bottle.

Yeah, sounds good. How about that?

I wanna propose a toast.

Let's drink to our friendship, and let's not wait another freaking two years before we meet up again.

Yes, sir.

Cheers!

That's it.

I am so happy to see you, guys.

We were hoping to have you guys over once we had fully moved in, but...

Dude, Jenna tells me you're shipping off to Iraq again next week?

Yes, sir, my third and last tour.

Thank God.

What's it like over there?

Oh, you know, hot and dirty just the way I like it.

Aren't you scared?

Of what?

Dying?

No, no, ma'am.

How about that?

What's it called, PT...?

Oh, PTSD?

Yeah.

Posttraumatic stress disorder.

We hear so much about that in the news lately.

Nah, I have seen some pretty awful stuff over there, but...

But for some reason it doesn't really affect me.

You got any stories?

Eric.

He said it doesn't affect him.

Nah, it's cool, it's cool, I don't mind.

Most people are afraid to ask.

So, yeah, my...

My best buddy over there was John, this big black dude, tough as nails.

But he did have one weakness.

He had a soft spot for the stray dogs.

And the dogs, they knew it too.

They would follow him around until he fed them his last beef jerky and stuff.

It's cute.

So, yeah, this real sad-looking dog showed up one day and went directly up to big John.

And the two hit it off right away, it was amazing to watch.

It was like they already knew each other.

John said to me: "Yo Jason, dude, brother man!

"This is the one, this is the one I'm gonna take home with me!

And uh...

He was cool as shit, Eric.

He was cool as shit, man.

Next thing we know there was this huge explosion and we all got thrown back.

And once the dust settled, I turned to John and one arm and half his face was blown off.

My God.

Yeah, it was horrendous.

He struggled in pain to ask me one last thing.

He asked if I could take care of his new dog.

I said, "Yes, sir, yes, absolutely."

And... Then he died right there in my arms.

The thing he didn't know though was that the terrorists had put explosives within the dog's belly and detonated it from afar.

I'm sorry, man, that's terrible.

Yes, sir, a lot of crazy shit happens over there.

Believe you me, and that's just one of the mild stories, but uh...

Anyway, we needn't gotta talk about all that.

So what have you been up to, dude, for the last couple of years that you can afford a place like this?

God damn!

Crazy!

Well, you know, after my divorce was finalized, I switched real estate companies, same job description, just a fuck-ton more money.

And that is where I met my sweetheart.

Aw!

Cute.

Could you believe it, she was working as the receptionist?

Are you kidding me?

First thing I see when I walk in there, I'm thinking, "Wow, this chick's hot."

Right?

So I gotta get in for a closer look.

I come up and that's when I see the memento card she's got hanging behind her and it's got a picture of a sold house on it and it says, "If you liked it..."

"If you liked it you should've put a ring on it."

I mean, for me it was love at first sight.

And for me it was love at...

About the 10th sight?

I wanna see your ring.

Sure.

Ooh, well done, Eric.

Thank you.

We'll be married end of next year.

Oh, congratulations!

That's really great, man.

Thank you, thank you.

You know what the best part is...

She's got a 12-year-old daughter named Emily.

So we're gonna be like a real family.

Oh, that's awesome, I'm so happy for you, guys.

Thank you.

Where's the kiddo now?

Oh, she's in her room, watching all of the Lord of the Rings films.

It's her birthday tomorrow.

Nice.

Ooh!

That must be the Chinese food!

Yay!

This smells so amazing.

Guys, this is Emily.

Hi, everyone.

Hi, Emily.

Hi, mom. Aw, you're so adorable!

And some veggies, please.

So, Emily, how is the movie?

Oh, TD!

I'm doing a Lord of the Rings marathon.

TD means To Die.

Yeah, I know, trust me.

Oh, you do?

How is the new tablet working out with the headphones?

Oh, great.

Excellent.

This is for you. You want some of this?

Uh-huh.

How about some chicken?

Yeah. And veggies, please.

All right, Mom says you gotta have veggies.

Throw some of those on your plate.

Okay, okay.

Is that dead fish?

Light it up.

Don't be stingy.

I'm so glad you guys could make it.

It's about time, right?

It is.

Like it?

Oh, man, that's some good shit right there!

Nothing like that over in Iraq.

No? What do they deal over there?

Mainly weapons.

I mean, they have some weed, heroin and amphetamines, but let me tell you, they ain't got weed like that!

More drugs, less guns, I say.

Good.

I mean, really...

Look at this room, okay?

We've got four completely different human beings, but we all get along.

You know, we got the crazy military guy who's braver than any son-of-a-bitch I've ever met.

We've got the lovely and caring kindergarten teacher shaping the future of this nation.

We've got my sexy receptionist-artist soon-to-be wife, who couldn't hurt a fly.

And, you know, you got the asshole.

Legit, you guys are here, but I'm already thinking about my next deal.

You know...

But the fact is we all get along.

And I just don't understand why the world can't just get along like that.

Oh, you guys know, it's because of the different ideologies, man.

You see, America, with all its flaws, still stands for freedom and the pursuit of happiness.

Our ideology here is to create an environment for man to give them a shot, not a guarantee, but a shot.

A shot to become and evolve into the person they really wanna be, you know, self-determination, freedom of expression, all that good stuff.

But on the other hand, we've got radical, crazy-ass Islamic terrorists who don't give a shit about freedom.

They only care about establishing a global totalitarian caliphate.

A what?

A caliphate, man.

You know, a caliphate means, it's an Islamic world with total control.

They reject democracy, they reject human rights values, they don't give a fuck.

I just don't understand why anyone would wanna do that.

Because it's their ideology, man.

They truly believe the end times are here, and they believe that they're part of some cosmic struggle, and, of course...

Of course, these assholes are convinced they're the good guys, and with the help of Allah...

They're gonna defeat all the enemies of Islam in a final climactic battle.

And let me tell you something, rest assured they are determined to use the sword until everybody is a Muslim and obeys sharia law.

Sharia law, that I heard of.

Yeah.

You see what I mean?

Two different ideologies opposed to each other, and that's why we have war, my friends.

Yeah, different ideologies.

It does make a lot of sense.

It is so screwed up.

So, speaking of ideologies...

What's you guys' ideology?

What's the most important thing on the planet to you?

Be all you can be.

Yeah, okay, but what does that like really mean?

You gotta follow your heart.

You gotta follow your true inner feelings.

And you will ultimately become all you can be.

Give me that joint.

Give me that.

Your highest self.

Sounds like someone's been drinking too much of the army kool-aid.

What about you, Jenna?

What do you think?

Oh, I don't know, I don't usually ponder stuff like that.

But I would say I am looking forward to getting married...

Having a family.

Good kids is one of the most important things.

That is important.

What about freedom?

Or happiness?

Or love?

Or health?

Well, maybe.

Maybe it's a combination of all those things.

But first you need to have life before you can have anything.

And that life needs to be free, then it can pursue happiness.

Right, like life, liberty and the pursuit of happiness.

That sounds familiar, right?

Bingo!

Declaration of Independence, a very clever document!

Let me ask you this, since we're talking about ideologies and the meaning of life and all that stuff...

Have you guys ever tried DMT?

You mean the spirit molecule?

Yes, sir.

No, sir.

But I have heard a lot about it from my military buddies and it's definitely on my bucket list.

How about you, Jenna?

Nope.

Never tried it, but a friend of mine told me about it.

She said it was the most amazing experience ever.

It is.

Actually.

You tried it?

Twice.

I mean, it is literally the best experience you will have in your life.

It will change your point of view on everything.

You're getting me all fucking excited over here.

Tell me more, man, how's the trip?

I don't know.

But I can tell you what I felt and what I felt was pure acceptance.

Legit, I felt pure love.

I mean it's something you got to experience for yourselves.

Do you want to?

Say that again?

Would you like to have this experience for yourself?

Are you serious?

A friend of mine happens to be a very talented drug designer and he mixed up a bag for me last week.

95% pure DMT...

With a little extra kick for you.

Whoa.

What's the extra kick?

Who cares?

He told me about it, but I'm not good with all that scientific gobbledygook, but I can tell you that it works like a charm, and it will open up your heart completely.

What do you think, baby?

You want some?

I don't know, I'm a little scared.

No, it's not dangerous at all.

It's a natural product.

Actually, DMT is what your brain naturally releases when you dream.

Mmm. Mm-hm.

Yeah.

Uh-huh.

So, we've taken it twice, seriously.

I definitely want to do it again.

Hm.

What do you think, you guys, game?

Jason, don't be a pussy!

Whoa, whoa, pussy?

Oh!

Don't push the puss.

I won't push it.

Fuck it, let's do it...

I won't fuck it either.

Light that shit up.

Light that shit up, motherfucker, light it up!


Yeah, yeah.

Hey, baby, where you been?

Oh, I was just in the bathroom.

I'm good.

Hey, sweetie.

Everything okay?

How was the trip, sweetie?

Dude, it was fucking amazing!

Hm.

I did it, guys, I became a part of the entire collective unconsciousness.

It was amazing.

I wasn't even myself anymore.

I was just this like vibrating mass of light that got rid of everything bad in me.

You know, and then my heart completely opened up and pure love just poured in.

Wow.

It was amazing, dude.

What about you, babe, how was your trip?

It was incredible.

I mean, I was propelled to this place filled with colored rings.

They engaged in...

In an activity of some sort.

Like a bright world of living Geometry, infinite spirit or something.

I mean, I know it sounds weird, but... my heart opened... just like Eric said.

And negativity just left me...

And I felt pure love.

How was your experience?

Oh, yeah, mine wasn't so great.

It started off all right, and I saw all kinds of beautiful shit, but...

Then everything suddenly turned dark, and this black fucking smoke, you know, like in Lost, freaking attacked me, man.

I woke up and had to run to the bathroom to throw up.

Oh, baby, I'm sorry to hear that.

Are you feeling better?

Yeah, yeah, yeah, yes, ma'am, yes, ma'am.

Sorry, I've never heard of anyone having a bad trip on that stuff.

Yeah, I was thinking, maybe it was that something extra your buddy mixed in there.

I don't know.

Yeah, maybe.

Uh, beer, anybody?

Yeah, I'll have one, thanks.

Sounds great, thanks...

I'll have one.


Oh, hey, Emily, what's up?

How's the movie?

Uh, great.

What are you doing?

Nothing.

I'm just chatting online with a friend of mine.

Hm, you're funny.

Yeah...

And you're so beautiful, Emily.

Oh, no, I'm not.

What are you talking about?

Of course you are.

You're incredibly beautiful.

Look at you!

No, your girlfriend is beautiful.

Yeah, well, that's true...

But compared to you, you are perfect.

Come here for a second.

Oh, come on, I'm not gonna bite you.

Okay.

Good.

Roll up your shirt a little bit so I can see your belly button.

Uh.

Oh, come on, just roll it up.

I wanna show you something.

Good, just a little bit higher, just below your chest there.

Nice.

Now pull down your pajama pants.

Uh.

Just a little bit below your hip bones.

Okay.

Just a little further.

Wow!

You are perfect.

You know, you could be a supermodel.

Wait, wait, wait, hold on a second.

Give me one of those supermodel smiles, with some attitude.

Damn!

Work it.

Yeah, that's it, nice.

Very nice.

Now turn the mirror and look at yourself.

Yeah.

Wow!

Look at your long brown beautiful hair.

Your sexy flat tummy.

You're silly.

And you're a supermodel.

Uh... I'm gonna finish my movie now.

Yeah, okay, you go do that.


Deeper?


Jason, don't be a pussy!

We've got the crazy military guy.

How was the trip?

Dude, it was fucking amazing!


Angry.


Fuck!

You're fucking right!

Motherfucker!

Speaking of lunch.

You hungry at all?

You want any food?

We've got some snacks for you chips, peanuts, chocolate.

Oh, no, no, I'm stuffed, thanks.

It's not a problem.

Hey, what's going on?

What are you guys talking about?

Just offering your missus some snacks.

Snacks?

Hm.

You know, Jenna doesn't need to be catered to, especially not by you, brother.

Um, okay, buddy.

Oh, no, don't buddy me, man.

Honey, what's wrong?

Nothing.

Go on, what were you guys talking about?

We were talking about...

Dude, seriously, man.

I was asking my girlfriend.

Why you always cut everybody off?

It's rude, man.

Okay.

I'm sorry, I didn't mean to.

Go on, Jenna, what were you saying?

Um, yeah, so we were talking about never discussing politics and religion at work.

I see.

You agree with that?

Yeah, I think it's probably a good idea.

And why is that?

Because, Jason, these could be sensitive subjects for people and you might offend someone.

You think I might get offended?

I don't know.

You don't know?

Dude, aren't we something like best friends, man?

Yeah, I think so.

But you have no idea if you can talk to me about religion or politics?

I'm just saying, maybe we're not as good of friends as we thought?

Maybe we're not best friends, at all.

Baby, what are you doing?

You gonna answer me?

I don't know what to say.

You don't know what to say?

You're a sneaky motherfucker, aren't you?

What?

You heard me.

Why would you say that to me?

Do you look me in the eye and tell me you have no idea what I'm talking about?

I have no idea what you're talking about.

Is that right?

What the fuck?

Be careful with that, Jason, it's a powerful tool.

It holds three-inch nails, bro.

What the fuck are you doing?

Okay, buddy.

Let's think again.

Isn't there anything you wanna tell me?

Baby, what are you doing?

Oh, I'm sorry, is there something you wanna tell me?

No!

Jason.

One more word and I'm gonna shoot you in your fucking face.

Hey, don't talk to her like that.

What the fuck is wrong with you?

You like my girlfriend, don't you, bro?

What?

You heard me, man!

Don't you fucking play innocent!

I know what's going on here.

What the fuck are you talking about?

There's nothing going on.

You better fucking man up and admit it!

Admit what?

Are you fucking crazy?

Stop it!

Sit down!

Sit the fuck down!

And don't you move again!

You understand me?

Jason!

Listen to me.

You stay right where you at and don't you fucking move either!

I know you fucked my girlfriend, but I wanna hear it from you now!

What?

You better fucking come clean or I'll put one right in your motherfucking skull!

What the fuck has gotten into you, Jason?

I've never laid a finger on her, ever!

You're lying to me, you son of a bitch!

No, he is telling the truth!

I don't know why you would even think that!

Nothing happened between us.

Stop lying to me the both of you!

I'm not fucking stupid!

This is your last chance to admit it.

Please, stop!

One...

Please, please, please! Two...

Three. Okay!

I'm sorry.

Yes, we had sex, one time!

I fucking knew it!

Why would you say that, you know it's not true.

Because I'm trying to save my fucking life, Jenna!

Yeah, he just did.

No, no, don't!

Jason, you're fucking paranoid!

Please!

Sit your ass on that fucking chair!

Relax!

What the fuck, Jason?

Shut your mouth!

Jason, let her go!

Okay.

Now it's your turn to tell me the truth.

Jason, we've been telling you the truth this whole time!

There has never been anything between Eric and me.

Uh-huh.

Never!

I love you, and only you.

Yeah, that's what I thought too, but... things are obviously different now, so...

No, nothing is different, you're just confused.

No, no, no, no.

I'm not confused!

Quite the opposite, I've never seen things so fucking crystal clear!

You lie to me one more fucking time and I'm gonna shoot you right in your fucking eye.

You would never do that to me.

You love me, don't you?

One...

Fucking two...

Three!

Fuck!

Fuck!

Jason, no, leave her alone!

Stop!

Jason, let her go!

Please, let her go, please!

Jason, she can't breathe!

Stop!

And?

Are you ready to tell me the truth now?

Stop it, are you fucking crazy?

Stop!

You're gonna kill her, man.

Jason, please!

Are you gonna tell me now?

No?

No! Stop!

No, please! I admit it!

What, what did you say?

I admit it.

I thought you said nothing happened.

No, we had sex, once, just as Eric said.

It was a mistake and we both regretted it.

I'm sorry.

Okay, folks.

I got a solution.

There's only one way to make this even.

You fucked my girlfriend...

Now I'm gonna fuck yours.

Fuck you!

Monica, get up.

Please.

Monica, don't do it, don't do what he says!

Do not fucking touch her!

Do you hear me?

Don't touch her!

Jason, leave her alone!

Jason, stop!

Fuck, don't even think about it!

Didn't I say get up?

Fuck you!

Just do what I say, everybody's gonna be A-okay.

Fuck you, Jason!

I'm gonna fucking kill you!

Oh, dude, really?

Are you serious?

I'm gonna fucking kill you!

Dude, I'm telling you, man, one more fucking word from you and I swear to God you're not gonna survive this, okay?

Fuck you!

Do you want your future husband to have a hole in his head or are you gonna do this for him?

No, please!

Huh?

I'll do whatever you say. Yeah?

Monica, no!

Don't fucking do it!

Don't do anything he says, Monica.

Don't fucking, please, don't fucking do it!

Stop!

Stop, you can have me!

You can have me.

You see, that wasn't so hard, was it?

That was pretty easy.

And look, look at here.

He's gonna be fine.

You don't have to worry about him.

Yeah, yeah, you stand right there in the middle of the room.

Right here in front of Eric.

Yeah, that's it.

Now turn and face me.

Take off your dress.

Monica, please, don't fucking do it!

Please, don't fucking do it!

That's it.

Wow, you're pretty.

Take off your bra, Monica.

It's okay.

Please.

It's okay.

Wow.

Very, very nice, Monica.

Now take off your panties.

Take them off.

That's fucking hot right there.

Huh?

What do you think, Jenna?

Look at her.

Isn't she hot?

Huh?

Look.

No, don't look at me, look at her, look.

Isn't she hot?

Oh, come on, you like her too, don't you?

Don't you?

You wouldn't mind getting it on with her either, would you?

Huh?

I knew it.

I knew it.

I knew it.

Yeah.

Monica, come lay down on the couch over here.

Don't you fucking touch her!

You lay a finger on her and I'm gonna kill you!

It's a fucking promise!

I swear to God, man, first of all, first of all, don't promise something you can't keep, okay?

And second, second!

Don't be so fucking dramatic!

You're the one that touched my girlfriend first, and I didn't fucking kill you either, did I?

I never fucking laid a finger on her!

Oh, boy, oh boy!

Here we go, here we go, here we go!

With all the fucking craziness!

Lying-ass, motherfucker, you're lying to me!

You just let your little sweetheart Monica make up for your fucking mistakes.

Monica, come over here and lie down on the couch.

And stop crying.

Get over here.

There you go.

Fuck you!

Fuck you!

Motherfucker!

Son of a bitch!

No, you fucking monster!

Monica, Monica!

You fucking killed her!

Wake up. You fucking killed her!

Wake the fuck up.

Wake up!

Fucking shit!

You're fucking dead, you hear me?

Dude, what are you babbling about now for?

What, what?

Look at you!

You got nothing.

No power.

Zero, bro!

Zero!

And I'm not even, you know what?

I'm not even fucking done here yet.

Huh?

How about that?

I'm gonna fucking kill you!

I'm gonna fucking kill you!

Monica!

Fuck you, you fucking bastard!

I'm gonna kill you, you fucking monster!

Oh, yes, yes, yes!

Fuck you!

Fucking monster!

Monica!

Monica!

Fuck you!

I'm gonna destroy you!

Oh, my God!

Now we're even.

Oh, my God!

Eric, that was, amazing, bro.

Fuck you, you fucking piece of shit!

You're never gonna get away with this.

I'm never gonna get away with this?

I think I just did, man.

You're the one who got caught.

Look at you!

What can you do?

Nothing!

Zero!

You have no power, dude!

Wow, dude, you're so delusional, man!

It's embarrassing.

It really is.

It's pathetic.

You should be ashamed of yourself.

Monica.


Wow.

What the fuck is wrong with him?

I have no idea.

I've never seen him like this.

Hey, what's going on, guys?

Just hanging out?

That's nice.

Hm, that's...

Nice.

That would be something new.

What do you think, Eric?

Any last words?

Fuck you, Jason.

Really?

I think it would make a lot more sense if you would beg or ask for forgiveness or something!

Go to hell, Jason.

Okay.

Go to fucking hell!

Jason, leave him alone!

Oh, God, now you're talking again.

It's your last chance to consider your last words.

You are the biggest piece of shit I've ever seen.

You're a little fucking bitch, Jason.

A little fucking bitch.

Narcissist, evil motherfucker, that's what you are.

Wow!

You know, after all these years, man...

I really thought we were best friends.

Fuck you!

You're fucking pathetic!

You see?

You see?

The real truth finally comes out.

Jason, please, don't hurt anyone else.

Why did we pretend for so long?

Well, I'm gonna enjoy this.

Don't do it!


Whoa, whoa!

Oh, my God!

Oh, I feel good.

I gotta tell you something, Jenna.

I've never felt more...

Powerful...

In my entire life.

I mean, I feel completely free.

Can you smell that?

Mmm.

Look at this.

Oh, my God!

Oh, my God!

I'm fucking getting more powerful...

By the minute.

You've gone completely crazy.

I've gone crazy?

Okay.

Look, let me tell you something:

What happened here, right here, tonight...

Was not my fault.

Okay?

It wasn't.

Monica was the one who attacked me, didn't she?

Didn't she?

Can you blame her?

Sweetheart, we had a simple deal!

We had a simple deal!

And she had to go and screwed it all up.

I mean, fuck me, it wasn't my fault!

Okay?

It wasn't my fault.

You're delusional. Oh, God.

And you're a monster!

Okay, put the guilt trip on me, I'm the bad guy, I'm the bad guy, I'm the bad guy!

Why am I the bad guy?

Because I'm seizing the opportunity to step up to the next level here and become who I truly am?

Who I truly am!

Who are you truly?

Something more than I am fucking right now, that's for sure.

I can tell you that, I can tell you that.

I can clearly feel it in my heart!

Just pounding.

And you know, and as you know...

"The heart wants what it wants."

Emily Dickinson wrote that.

Fuck, she was wrong.

And she was a recluse.

Okay, okay, okay, okay.

And what about Steve Jobs?

"Be brave enough to follow your heart!"

Really?

"And your feelings, because they know what you really want."

Well, everybody knows that Steve Jobs was an asshole!

Why listen to him?

Because he was extremely successful, and he did, he influenced a lot of people, Jenna.

Hitler was extremely successful and influenced a lot of people.

Jesus Christ!

You're fucking stressing me out!

Jesus Christ.

You do this every fucking time, you know.

But this argument here you're not gonna win, let me tell you that.

Mm-mm.

Those days are over.

That's, that's for damn fucking sure!

That's for damn sure!

For sure.

Anybody home?

For sure.

I feel great!

Yeah.

That's how I feel.

Phew!

Wow, Jenna...

Phew!

Keep your seatbelt on.

This is a rough fucking ride...

Fuck you!

When I first met you.

Huh?

When I first met you...

I was so crazy in love with you.

Fuck!

What I love you for now, I love you for what you represent to me.

I love you for giving me the opportunity to step up to the next level.

What next level?

Levels of power!

Soon I'll be unleashed and, and, and...

I'll become whatever I wanna be.

What do you think you're gonna do after this?

Do you really think that you're gonna get away with this?

Yeah, I am. Here's what I'm gonna do:

I'm gonna go back to Iraq and I'm gonna show them what I can really do!

Soon I'll become Captain...

Then Colonel, then General, and...

You know.

Are you serious?

Yeah, I am, I'm very fucking serious.

Maybe I'll even become Secretary of Defense, and maybe still even after that, I'll become fucking president of the United States of America!

In what world do you live in?

Well, isn't this the American dream here?

Isn't this what America is all about?

No, it's not.

You told me yourself that it was about the American Trinity.

Don't you remember?

I sure do.

E Pluribus Unum, Liberty, Liberty, Liberty and uh...

Liberty and...

You don't remember?

Yeah, I do, uh...

How could you forget?

It's all over our currency.

It is?

Oh, fuck, you know what?

I'm sure you're right.

You're right, when you're right, you're right.

There it is.

Right there.

And that's exactly what I'm doing.

You know, I still love you.

But...

I mean, fuck me, man, look at this mess!

After everything that happened here, I don't know if we can go on.

You're fucking delusional!

That's it, that's it, that's it...

That's it...

That's it.

Phew!


What?


Fuck!

Fuck me!


What are you doing?

Nothing.

I'm just chatting online with a friend of mine.

Hm, you're funny.

Emily?


It's good.


Ah, fucking motherfucker!

Fuck!

God damn it!

Motherfucker!


Oh, hi, Kelly, what's up?

Hi, Jason, how are you?

I'm good, I'm good.

How are you?

Good.

I heard you're back in town.

I thought we might get together to have lunch or so?

Yeah, yeah.

Hey, can I ask you something?

Sure.

Seeing as though you're the preacher's daughter and all, you know.

Yeah, but don't call me that.

Yeah.

Okay, so here it goes:

Who, uh... Who knows everything about me?

Google.

What?

I'm kidding.

Only God knows everything about you.

And yourself, of course.

Does God know my thoughts?

Yes.

And what about the Devil?

Does he know my thoughts too?

No, as far as I know, the scripture doesn't say Satan or his demons can read your mind or thoughts.

Why do you ask?

I was just curious, that's all.

What else do you know?

Satan can't read your mind, but he can ascertain the general flow of your thoughts by the words you speak and the actions you take.

He can make a well-educated guess as to what you're thinking, and then attempts to use it to his advantage.

Were you tempted?

No, no, no, no, no, no, no, nothing like that.

I was...

I was just curious, that's all.

Do you speak Arabic by chance?

No, I only studied some Latin, but not much.

So you don't know what means?

No, I've no idea.

Who said that to you?

Oh, it was just some dude over in Iraq, that's all.

It's no big deal.

Look it up on the Internet.

Yeah, you know what...

Yeah, yeah, I think I'll do that.

Say, can I call you back in a couple of days?

And we'll we'll grab lunch?

Cool, see you then!

Okay, cool, you take care.

The Devil will get you.


Hey, Jason.

Where you going, Jason?

I'm sorry, who are you?

I'm Pastor Warren.

Pastor Warren?

I'm sorry, how's it that you know my name?

I'm not sure, I just somehow know it.

Oh, I see, you must be Kelly's dad, the preacher, right?

Where you going?

Oh, I was going camping.

I see.

What's in the suitcase?

Well, camping stuff, what else?

Where's Eric, Monica, and Emily?

Oh, yeah, they already took off in the camper a while ago.

I had to come back to get some extra camping gear that we forgot.

What gear?

Dude, what's with all the questions, man?

I know what's in the suitcases.

And I know you're not going camping.

Is that right?

I even know where you're really going.

So where is it that I'm really going?

You're going to prison, Jason, for a very, very long time.

What?

Solitary confinement actually.

What?

Death row, to be exact.

Man, what the fuck are you talking about?

Do you honestly think you can get away with all that you've done?

Okay, look...

I'm really busy right now.

I got shit to do.

I'm already actually running late, so...

For God's sake, stop denying what both of us already know.

To whom did you talk with yesterday?

Who did I talk to yesterday?

None of your fucking business is who I talked to yesterday!

Jason, everything has already happened.

I just wanna help you to finally see the truth.

The real truth.

Come on, at least tell me who you talked with yesterday.

You know what?

I'm gonna tell you who I talked to yesterday.

I talked to a very evolved being yesterday, someone who knew everything about me.

Okay?

Someone who showed me the path to God.

That's who I talked to.

The path to God?

That's right.

Did that someone tell you, by any chance, that you could be like God, or Godlike?

Please, don't tell me you fell for the oldest lie in the book.

What?

What lie?

Satan's first lie.

Ah, here it is: "Eat of this fruit...

"And your eyes will be opened, and you will be like God."

Well, you know, I just listened to my heart.

Yeah.

You think your heart is connected to something bigger than you?

Something you may call spirit, the unconscious, your higher-self, the universe, or even God?

Yeah, you know, what's wrong with that?

How could that be wrong?

Yeah, how could that ever be wrong?

I can see you were never exactly a diligent student of the word, were you?

Hey, man, in God we trust, right?

Exactly.

So here is what God says.

Jeremiah 17:9: "The human heart is the most deceitful of all things, and desperately wicked."

Hold on. Let me see this.

Does it really say that?

It's over, Jason.

Let me tell you something, man, nobody can stop me.

I'm in control, motherfucker, you hear me?

I'm in charge!

No.

What the fuck?!

Jason, you're so hopelessly delusional you can't even see what's in front of you.

I can see you, man.

Try to see beyond me.

Don't you see the police car, all the cops...

And all the weapons that are pointed at you?

There's no escape.

It's over.

There's a small prison cell waiting for you.

And in about 10 years, the electric chair.

No, no, no.

No, this can't happen.

Just give up.

I'll be there for you.

Nobody can stop me, man.

No!