Deep Rising (1998) Script

How we doin' out there, Leila? Fuck you!

How you doing, my ass! I'm totally soaked out here.

Aw, come on now, I pay you two bucks a day, don't I?

Get off your lazy ass and come and help me!

Cut me some slack, will ya?

I'm workin' hard too, you know.

Now what?

Son of a bitch. Pantucci! Ow! Shit, man!

I'm flyin' blind up here, Brainiac. I thought you fixed the radar.

It's a little temperamental. You have to be gentle.

Gentle, my ass.

The whole system just crapped out on me.

Killed off by your negative vibes, no doubt.

No doubt.

Are you hittin' that thing again?

No.

You know, where is it written that I have to go out there and work?

I mean, you know, Finnegan, why don't you get your ass out there sometime?

I love you too, Leila.

Everything all right? Just peachy.

We are on schedule, are we not?

You didn't hire me for my social graces.

We hired you for your reputation.

You better live up to it.

Where are we?

Right there. Middle of nowhere.

And our final destination? Right... there.

Middle of nowhere squared. Finny.

Yeah, I heard of you. But I thought you'd be older.

Like a fine wine, I'm aging gracefully.

Thank you.

Like a fine wine, my ass.

You look more like a keg of beer to me.

Any questions, Mr. Finnegan?

Nope. I get paid to shut up and do my job.

So I shut up and do my job.

You're not the least bit curious as to where we're going?

Like the sign says, if the cash is there, we do not care.

Very good.

Where the hell are we goin'?


♪ Two hands reach for twelve at midnight ♪

♪ clouds of smoke fill up the room ♪

♪ everyone drops what they're doin' ♪

♪ when lady luck walks into the room ♪

♪ I can't rub two dimes together ♪

♪ I'm so broke that it's a shame ♪

♪ lady luck don't even know my name ♪

♪ bartender, pour a double ♪

♪ the band just played our favourite tune ♪

♪ and the party's just beginning ♪

"♪ when lady luck walks into the room i"


ladies and gentlemen!

Ladies and gentlemen. Mesdames et messieurs.

If I could have your attention for just one moment, please.

On behalf of myself, captain Atherton and his crew, welcome to the maiden voyage of the Argonautica!

Each and every one of the hundreds of men and women... in service upon this vessel...

Has but one objective:

To make your dreams come true.

As for myself, my entire life...

I have had but one dream:

To create the greatest, most luxurious, most expensive pleasure ship ever built.

And tonight, seeing all of you here...

So beautiful, so elegant, so rich...

I realize that my dream has come true, and I thank all of you from the bottom of my heart for making it so.

To the Argonautica! Good times forever!

Forever!

We're having a wonderful time.

This ship is so smooth we can't believe it!

She's state-of-the-art.

Not another ship like her, ma'am.

She can hit a 40-foot swell and not even put a ripple across your Martini.

It's been very nice meeting you people.

I hope you enjoy the rest of the cruise.

Thank you so much, captain.

Oh! Excuse me.

Non, non, excusez-moi, mon Capitaine.

Really, very sorry.

Au revoir.

Nice picture.


I hate this bloody water stuff.

That reminds me, I'm hungry. You're always hungry.

Yeah. So? I'm a growing boy, you know.

You're still growing? You got a problem with that?

Be happy I don't eat you.

So what you realizing, Mamooli?

Uh, well, that my goal in life before I die...

Is to make love to a woman from every country on earth.

Like, countries acknowledged by the u.N.?

Or like, made-up countries too?

What the hell does that mean? Like t. Ray's country.

Shut your face, Billy. Australia's a country.

Australia's an island.

Well, technically, it's a continent.

Ah, shit, man. Island, country, continent.

If there's women there, well, I'm interested.

You come to my country, i shoot your ass.

Does he ever talk about anything else but women?

Nah, not that I recall.

The only way to shut him up is to shoot him.

Yeah, that's right. Yeah?

You ever thought about it?

Every day- ooh, ooh, ooh.

Come on, boys.

Sit down, right? Ooh, ooh.

Go back to Australia.

All right, what's this, now?

Ooh, a book without pictures. Well done, mate.

You know what I want to eat?

I'll take a couple of nice, greasy pig's feet, some pickled monkey brains and one of them big elephant eyeballs.

Raw, so they pop when you bite them.

Yummy.

You like that?

Oh, man, that's disgusting.

T. Ray, you stinking up the place.

Oh, shut up.

Hey, knock it off. You're not getting paid to party.


Ah!

Pantucci! Pantucci!

You're not where I think you are, are ya?

Hola.

Listen, this radar's still funky.

I can feel it, and it's a very bad feeling.

You know how many uncharted islands are out here?

I don't know. Two?

Very funny.

Wait 'til I crash this rig into some goddam, no-name island.

What is this, a talk show? I need some quiet time.

Over and out.

Whoa. Nasty.

Whoa.

Hit you.

Oh, shit.

Oh, shit.

I'm feelin' a real lack of love here.

Get in there!

Ohh.

Well, what do we have here, fellas?

I found him snoopin' around the cargo.

If there's anything I can do to make your trip more comfortable, come to me.

G'day, mate.

Well, don't just sit there! Go help him!

Are you kiddin' me? Those guys are dangerous. - no shit!

You've got to do something.

I find you live longer if you don't.

Finnegan!

We got a contract.

Twenty hours out and back.

You beat my engine man to death, it's gonna take a hell of a lot longer.

Which is okay by me, since overtime will run you double rate.

He was nosin' around in my cargo.

Okay, so he's mosey.

The contract was no questions asked.

Yo, fellas. I vote...

We kick this little piece of shit overboard.

Well, I vote we kill him.

I vote we kill him, then we throw him overboard.

Well, we don't vote here. See, it's not a democracy.

Okay. I'll say it one more time for the hearing impaired.

This could be messy.

Vivo.

Everybody okay? Anybody gonna shoot anybody?

You know, you boys ought to get out more often.

That's a year off my life.


Please enter your security key card.

Good evening, captain Atherton.

Good evening to you. The vault is now open.

Oh, choices, choices.

Ooh, you're a big, bad boy, aren't ya?

Hmm. You're more my size.

Et voila, le necklace.

Good evening, mademoiselle.

Hello.

Red-handed. My god, what a cheeky little trollop you are.

Good evening, gentlemen. I was just on my way out.

Or maybe not. A good decision.

There's no place to run. The nearest land is...

What, 600 miles, captain?

Nearer 800, sir.

According to this fax we received...

Oh, that's not a very flattering photograph, is it?

You're wanted for burglary, robbery, forgery.

Oh! And attempted murder.

My ex-boyfriend. What?

Six arrests, five convictions, and wanted in four countries.

How does a beautiful woman as young as yourself...

Amass such an incredible record?

Trust me, it wasn't easy.

I think it's because you're not very good at what you do.

" Oh!"

Steady on, canton. No need for that.

Uh-uh! I believe that's my card.

Thank you.

Do we have a brig on this ship?

Yes, we do, sir. But it's not finished yet.

Can't put a lady in the brig! True.

But you, mademoiselle, are no lady.

Hey, watch it!

Hmm. And you, Mr. canton, are no gentleman.

Ow, ow, ow, ow!

Ow. Ow!

They must be 30 feet long, man.

They're not nukes or nothin', but the bang sure would make your butt pucker.

You ever pull that shit again, I'll kill you myself.

Hold still, you big dummy.

I'm sorry. It stings!

Hey, do you think we could pull over?

You got any novocaine?

Oh, yes, my little love bug, but just a little.

I think I need a higher dosage.

You always need a higher dosage.

How many of those things are there?

" Huh?"

I don't know. Eight or nine of 'em.

Enough to sink a damn aircraft carrier.

This is just great. Now I got bombs in my basement.

Maybe it's just me, but if you'd ask a question or two before accepting a job...

If the cash is there, we do not care.

What kind of life philosophy is that, man?

Torpedoes.

What the hell are they gonna do with torpedoes?

Yes!

Gentlemen. Say hello to the Chinese...

M1-l1 triple-pulse assault rifle.

Rotating barrel, thousand-round capacity.

Auto cooling, watertight. Yeah!

Cheers, babe.

Mm-mmm!


What?

What's happening here, gentlemen?

Communications, what's your status?

All thermal and laser imaging generating a negative white screen response, sir.

That's impossible.

Captain, radar not responding either.

Right. Switch to auxiliary power, Mr. Lewis.

Let's do a circuit check.

No response, sir. We have a complete mainframe meltdown.

What about the communications gear?

Gone. All completely gone!

Maybe it's the storm, sir. No, no. That's nonsense.

This ship is impervious to weather.

Can we still send?

Our signal goes out static, sir.

I've never seen anything like it.

This equipment is state-of-the-art!

Top of the line!

Mr. canton, please!

We are in a very dangerous situation here.

We are running... without radar or any form of imaging; We are sailing blind.

No way to communicate our situation.

I have something here, sir.

What is it, Colin? I don't know, sir, but whatever it is, it's, uh, big.

Probably just a pod of whales.

Moving at 31 knots, sir? I don't think so.

Where's it coming from? Directly beneath us, sir.

160 metres directly beneath us and rising very quickly.

150 metres. 140. 130. 120. 110.100 metres.

Ninety, eighty- seventy, sixty. What are they?

Fifty metres.


Oh, my god.

Open up!


Hey! Who said you could put holes in my boat?

I didn't say you could put holes in my boat!

That's gonna cost you extra!

What the hell is that? I don't know.

Let's go!

Looks like some kind of...

It's a torpedo launcher.

L... I don't like this. Yeah, I know. Neither do I.

How much longer? Another 22 minutes, we'll be right on top of, uh, whatever's out there.

What the hell was that?

Hang on!

Joey! Joey, talk to me! Damage?

Yeah. We got a hole in the starboard bow.

Taking water?

A little, but it's just above the water line.

I got no power coming from jezebel.

She's out cold.

Something's wrong with Hercules.

He's not getting any petrol.

That's it. I'm shuttin' her down.

Shit! What the hell did we hit?

We got a big-ass hole here! Get it out! Get it out!

Get it off the cases!

What the hell was that?

Whatever it was, it nearly took my bloody head off!

What are you laughing at?

'Cause we're alive, you idiot.

A direct hit on any of these warheads and pfft!

We'd be history, mate.

We got a hole in the starboard bow the size of Nebraska!

What's the status down here?

Old jezebel got it right through the brain pan.

You got me.

I think we killed a speedboat.

A speed boat!

We're hell and gone from the nearest land.

There's no way a speedboat gets out this far. No way.

Ow! Shit, man! Finnegan, nothing works!

Hercules is shot to shit.

His gears are all mangled.

His cylinder head seized up, I think.

We're leakin' fuel fast.

I give us 20 minutes, half hour, tops, and then we're dead in the water.

Finnegan, you do something.

We have a job to finish, a schedule to maintain.

Man, would you listen to this crap? - shut up, grease monkey!

You're expendable. Know what I mean?

Yeah, I know. Story of my life.

Hey, get your asses up here!

There's something out there. What? Well, let me see.

W-wait! Let me see it. Let me see it!

Whoa. It's a... It's a cruise ship.

Do you think she could spare some fuel?

And a few minutes in her machine shop.

Absolutely.

What the hell...

We'll take over from here.


You know, Hanover, a ship like that, they got half a dozen different ways to call for help.

Not any more.

Pantucci, can you fix this thing?

If I can get into the love boat's machine shop, yeah, maybe I can fix this hunk of junk.

She ain't gonna run pretty, but she'll run.

They've armed all the bombs, man. They're alive.

All right.

Finnegan and the grease monkey will come with us.

The three of us stick together.

From now on, you'll be sticking with me.

Billy! Yeah, chief.

Finish the torpedo launcher and watch the lady.

Aye, chief.

I'll watch her. I haven't done Korea.

Hey, Mr. comedy, leave my girlfriend out of this.

You trying to fuck with me?

Hey, hey, hey! Behave yourself.

She'd eat you alive anyway, eh?

Hey, cool out.

Knock this shit off.

This is worse than high school.

Cruise ship's not movin'. Why ain't it movin'?

I don't know. All right, gentlemen.

You know the drill. Okay, let's move out!


Bingo.

Relax, Hanover. This is a cruise ship.

You're not gonna need your guns.

What if they attack us, man?

With what? Margaritas and tanning oil?

This place is a mess.

You want me to call housekeeping?

Use any and all force necessary.

The intimidation factor must be high.

There's a lot of passengers on this ship.

Yep, and half of 'em are packin' lipstick.

Careful you don't get glossed.

Cheer.

That was kind of fun.

Well, it was.

Everybody's in the atrium.

We'll pin 'em down there, then split up and finish the job.

Sound off!

We got the vault. Level six! Casino! Level three.

Bridge! Bow, top level.

Well, here come the party crashers.

I don't hear any party.

Everybody down! Nobody move!

Shit.

Man, looks like somebody had themselves one hell of a shindig.

We got blood here.

We got blood here, too, mate.

We got blood everywhere.


I got a really bad feelin' about this.

Ground, atrium level.

Please watch your step. The doors are closing.

Where the hell is everybody?

Well, the lifeboats, they're all still here.

Where the hell is everybody?

Let's go!

Shit. Hanover, nobody home.

This place looks post evac, man.

Total spooky town.

Looks like somebody beat you to the punch.

Where the hell is everyone?

Who cares? Let's hit the vault and go.


Whoa! Whoa! Whoa! Whoa!

Shh.

Fuck me, man.

All right, knock it off!

I don't know what the hell's going on around here, but we've got a job to do.

Machine shop. Sublevel nine.

T. Ray, Mamooli, take Finnegan and the grease monkey.

They're the only ones that go all the way to the bottom.

The rest of you come with me to the bridge.

Let's move! Move! Come on!


What the hell was that?


Yes. Not bad.

Clear.

The man did a good job of shutting everything down.

Yeah. But he wasn't supposed to stop the ship.

Or kill everybody on it. I don't see any bodies.

It's like... it's like everyone just... vanished.

Hey, is that you?

Turn up the pump, you idiot! We're sinking.

Relax, would ya! You're not the boss of me.

I'm the one supposed to be in charge around here.


Billy, Billy, are you there?

We've looked all around. There aren't any passengers.

What do you mean no passengers?

How could there be no passengers?

Have you seen anybody up there?

Nah, I ain't seen anybody.

Only an idiot would be out in this rain.


The hulls on these ships are supposed to be impregnable.

So what are you sayin'?

If the hull's impregnable, why are my feet wet?

It's a ghost ship.

I vote we leave. Who votes we leave?

Shut up.

Mate, that's it.

They thought they were sinking, so they abandoned ship.

Stupid bastards.

Oh, my god. He's right. You're right. Yeah.

They all jumped overboard. You know, I can just see the last asshole in sayin', shit. We forgot the lifeboats.

Guess we just gonna have to swim for it.

You got a real big mouth on you, you know that?

Yeah, I know that.

I don't like you.

You don't even know me.

Hey, check it out. It's my future ex-wives.

Mamooli, you bloody pervert, get your mind out of the gutter.

Come on, hurry it up. Whoa, man! What stinks?

Did I say it was you?

Man, this water's freezing!

I'm gonna catch me a cold.

Ooh-ee, whoo. Mm-mmm.

Which one of you ladies wants to warm me up?

Hey, stay close.

I didn't know you cared. I care about your gun.

Mamooli, keep an eye on 'em.

Mmm.

What you got there?

Peanut. Peanut?

Peanut. Okay. Peanut.

Shit!


Hey!

Who's in there?

You come out now, or I'm gonna kick your ass.

T. Ray, what the hell are you doin'?


What the hell is that?

T. Ray?

T. Ray?

What did you do?

Huh? Hey! What did you do?

Don't shoot! Well, what happened to t. Ray?

What did you do to him?

We didn't do anything!

Touch that and you're dead. Relax! It wasn't us!

What the hell happened here?

Please enter your security key card.

Hey!

Well, what do you know? Sign of life.

With curves.

Excuse me, but this area's for authorized personnel only.

As the assistant to the purser, I'm afraid I'll have to report you.

Where are the other passengers?

I don't know. Sleeping?

You tell me what happened here, or I pull the trigger.

Who are you?

A passenger. Just a passenger.

Name's Trillian. And you are?

Thank you. Makes my job a lot easier.

Glad to be of assistance.

So again, tell me what happened here.

Where is everybody?

I thought you liked to blow things up.

Good evening. The vault is now open.

Yes. Money, money, money, money.

Vivo!

Whoa-oa-oa! Stop!

Jesus Christ! Son of a bitch!

No, no, no, no! Come on!

Get outta here! Come on, get outta here!

I'm sorry! I thought it was one of them. I didn't know!

You just killed one of my best men!

I didn't mean to. I-|-| thought it was one of them!

I didn't know.

Those are innocent people in there!

Shut up!

Shut up!

Who are you people?

One of who? What are you talkin' about?

One of those things!

Haven't you seen them?

What's that? Speak up, Mamoolil you're cutting out. Repeat that!

Shut up, man. Listen! I think t. Ray's dead.

Forget about them. We gotta get out of here!

There's somethin' down here!

Shut up! Just shut the fuck up!

There's nothin' down here but you and me. Hmm?


Go on! Get the parts now! Get the parts! Come on!

What the...

Mamooli! T. Ray!

They're everywhere. You hear me?

We've got to get off this ship.

All right. Let's check it out.

What about the vault?

It'll be here. Grab Vivo's gun. Go!

What the hell was that, Finnegan?

I don't know! I didn't get a good look!

You got all the parts?

If I don't, i ain't goin' back to get 'em.

Go!

The sixth level. Please watch your step.

The door is closing.

Fifth level. Fourth level.

Oh, come on, come on, come on. Up! Up!

Third level. Second level.

Emergency stop.

Second level.

First level.

This corridor! Hey, hey, hey! What are you doing?

I'm not staying in here!

Trust me, lady, it ain't any better out there!

I don't care! I'm outta here! Will you relax!

The door is closing. Who the hell are you?

Who the hell are you? I think she broke my nose.

Give me a chance, I'll break the rest of your face.

Not that anyone would notice. What is this about?

What is it?

First level.

That's what I've been trying to tell you.

Second level. There's somethin' up there.

Third level. Fourth level.

Please stand clear of the door.

10 drop it!

Now! Drop it! Drop it!

Do it.

Where's Mamooli? T. Ray?

They didn't make it. What the hell happened?

You killed them? You killed them.

I didn't kill anybody. There's somethin' on this ship.

Bullshit!

No! It's not bullshit, Mr. Hanover.

There are things on this ship!

You two know each other?

Come on.

Please stand clear of the door.

T. Ray was my... You killed him.

You killed him, didn't you! Didn't you!

I heard you the first time. Stand down, you!

And you, tell me what happened.

The ship's infested. The bloody things are everywhere.

Infested with what?

I don't know! How do I know?

Never seen anything like it before.

Your turn.

Ninth level, eighth level, seventh...

Second level.

Third level, fourth level, fifth level.

Sixth level.

What the hell is that?

The girl from lpanema.

Hey, guys, you don't mind if we get off this thing now, do you?

That's a good idea.

Hang on!


This elevator is out of service.

What are these things?

What the bloody hell is going on?

Get the gun, you moron!

You back off, Finnegan.

Holy shit. Look at that.

Now what?

Hey!


Shit!

Let's move!


Chick with the muscles.

Come on. There's nowhere to hide.

Chick with the muscles.


It was almost as if the ship had struck a reef or something.

It came to a sudden, violent stop.

And then suddenly they were everywhere.

Th-the passengers all panicked.

It all happened so fast, there was no time to do anything.

Couldn't even use the lifeboats.

You okay?

Trouble is, nobody knows we're in trouble.

Couldn't send an s.O.S.

Well, then, mon Capitaine, I think the first order of business should be a call for help, don't you?

Yeah, man, call in the marines.

Yeah, let's do it now.

Look, you don't seem to understand.

Something has jammed the systems.

Not something. Someone.

Who are you?

My name is Simon canton. I own this ship.

Hanover had a connection on this ship, somebody to knock out all the communications.

You two know each other.

It was you. What?

Very quick, Mr. Finnegan.

Is this true, canton?

How do we fix it?

I said how do we fix it?

Answer him.

Answer him, you son of a bitch!

All the systems were melted at their core.

There's not gonna be any calls for help.

For god's sake, man, why? Damn it!

This is supposed to be your life's work, I thought.

This ship's gotta be worth, what, a couple hundred million?

Four hundred eighty-seven point six million dollars.

The insurance.

That's what the torpedoes are for.

You loot the ship, and then you sink it for the insurance.

I spent my whole life, my entire fortune, building this ship.

I'll be damned if I'm gonna lose it to a bunch of pencil-necked bankers.

Lose it, you greedy bastard?

What are you talking about?

The ship was operating at full capacity!

But the problem is that the cost of keeping it operating...

Is a hell of a lot more than we're ever gonna take in.

You mean, we're all gonna die because you screwed up on the math?

I simply misjudged the market!

What about the passengers? Were they insured?

I may be a crook, but I'm not a savage.

The passengers, the crew and i would've been safely evacuated on the lifeboats.

Don't you get self-righteous with me, Mr. Finnegan.

I know all about you.

You despicable, lousy bastard!

You sold us out to the bloody insurance!

All right, knock it off!

Do you realize how many innocent people you've killed on this ship?

Hey, hey, break this up! Innocent passengers!

That's enough!

Nobody was gonna get hurt!

What? I like it.

Thanks.


Oh, Jesus Christ!

Good god, it's Billy!

Jesus, no! No!

Over here now! Right here! Right here!

No! It's there! These things are everywhere!

How do you turn this damn thing on?

Oh!

Jeez Louise, lady, give a guy a heart attack, why don't you?

Over this way! Go! Go!

What are these things?

Real unfriendly.

So, um, you got a boat waiting outside, is that right?

Yeah. Okay. Let's make a deal here.

You get me to your boat, and, uh...

And I can have whatever I want.

Yeah, whatever you want.

Can you get me a cold beer?

Funny


time to go!

I owe you one. Damn right, you do.

Get me off this boat alive and we'll call it even. Deal?

Deal.

Please tell me you're a man of your word.

Absolutely.

Canton, get me... aah!

Hang on! Shit!

Give me your hand! Give me your hand!

Come on! Pull!

Come on! Pull!

Whoa! Oh, no!

Eat this, you wankers!

What the hell are these goddam things?

I'm beginning to fear that our friends here...

May be some kind of strange offshoot...

Of the Archaea Ottoia family.

Oh, the Ottoia family.

And to think I was startin' to worry.

At 4,000 feet, the Ottoia are about as long as a pencil...

With bodies about the size of a golf ball.

But those at 20,000 feet...

Have been found to eat full-grown sharks.

At thirty or forty thousand feet...

Well, you do the math.

This, uh... This is not good.

Are we talkin' some kind of mutated sea monsters here?

Who gives a shit what they are?

Just tell us how to kill these motherfuckers.

The Ottoia are very crafty.

They hide in Burrows...

And catch their victims with spiny tentacles, and then they-they crush them between massive jaws.

Yeah, and then they eat you, right?

No, they drink you.

They drink you alive, sucking all the fluids out of a body before excreting the skeletal remains.

All right, that's it. Lesson's over.

Here's the plan. Hey!

I'm still givin' the orders around here, mister!

You stay here and give all the orders you want.

I'm gettin' back to my boat, cuttin' it loose and gettin' the hell outta here.

Yeah, man. I second that motion.

Mind if I tag along? Feel free.


Which way now?

At the end of this passageway, there should be an underpass on the port side that'll take us to the upper levels.

The starboard. Port.

I've got the blueprints to the entire ship right here.

Who do you think gave you those blueprints?

I ask you, man, could it get any worse?

Thanks, Joey.


I can't get that song out of my head.

They must have ripped a hole through the hull.

That's how they got in.

The power of these things, it's-it's awesome.

I'm glad you're so impressed. Shit!

There's no way out through this door.

It's buckled right to the frame.

We can't go back the way we came.

Okay, canton, it's your ship. Any ideas?

There are more hatchways and stairwells on the other side of this wall.

The only way outta here is down those steps.

He's right. How far?

It's 20 metres.

Somebody's gonna have to go and check.

I volunteer to wait here.

Me too. No way.

I'll go. But you're comin' with me.

Good luck.

And what are we laughing at? Hmm?

If we make it through, I'll fire two rounds.

That means it's safe to come through.

Okay. Hey! It's mine.

Let's give the lady a real gun, shall we?

You know how to use that?

Yeah. If something comes at me, I'll just pull the trigger

'til it goes away.

Careful with that. It's got a hell of a kick.

I can handle it.

Well, if we're goin' for a swim, I think it's your turn to carry the parts.

This is turnin' out to be one hell of a day.


Come on. Up.

What the hell is takin' 'em? You know, uh, I don't mean to sound like a pussy, but this shit is startin' to freak me out, man!

Can you just get asthma?

Or do you have to be born with it?

Uh-oh.

Oh, my god!

Jump!

Come on, you son of a bitch! Come on! Come on!


Whoa!

Oh! Aah! I'm outta here! I'm outta here!


Come on, buddy. There you go.

Where's Mason? It got him.

Shit! Not Mason! Grabbed him.

No way this is happening!

This isn't bloody happening!

Who's next? Now where do we go?

There are more elevators through that hatchway over there.

I ain't goin' up in no more elevators, man.

I agree with these gentlemen.

How much longer before we can expect a rescue?

I'm not waitin' on any rescue party.

We checked in just before sunset.

It'll be another 24 hours before they start searching for us.

Are you saying they're not even gonna start looking for this ship for another day or two?

Be a bit late by then, folks.

And we got creepy crawlies swarmin' all over, killin' us off left and right.

Makes for a bit of a tight jam, don't you think?

I say we stay right here!

Are you insane? No. No, man. He's right.

There's plenty of food here.

We can hold out until they rescue us.

They're right.

This is the galley for the crew.

It was built to be almost entirely airtight in case of fire.

With these hatches closed, there's no way those things can get in here.

You wanna wind up in jail, mulligan?

Better that than in the belly of one of those things.

I don't care what you do, but I'm gonna keep on goin'.

It's our only chance.

Back off!

They're wiping us out one at a time.

I say we make a stand. Right here, right now.

The whole damn ship's infested, Finnegan.

We're not gonna make it back to the boat anyways.

I'm not stayin' down here, and that's a fact.

Now, back off that hatch. I'll do it.

I'll do it. I swear to god, I'll kill you.

I'm not mucking about here. Whoa, whoa.

Don't get hasty, man.

We're not staying here, mulligan!

I say we are!

Last stand, eh?

We'll kick ass and take names.

You back off right now, soldier, before I put you down.

I once saw a guy put a fish in a bottle.

And then he corked it and sealed it tight...

And threw it to a baby octopus.

Now, the octopus, he felt his way all around that bottle.

And in less than two minutes, he got the cork off, slid inside, and ate the fish.

And the moral of this story is?

We're the fish.

Listen.

The ship's already starting to sink.

What if they don't get here in time?

L-| don't want to drown.

Yeah.

Look, mulligan, you can do whatever you want, but I am gonna get my ass to the surface, pray to god that my boat is still there...

And those things aren't crawlin' all over it, and then I am gonna bail the hell outta here.

What?

What?

What are you looking at?


You want some? You're nothin'!


You see that? Did you see that?

Shit!

They're closin' the damn hatches, man!

They're closin' the hatches!

They're herding us!

They're forcin' us to go where they want us to go.

Wait, wait.

Now you're tellin' me these things can think?

They're pushing us toward the bow of the ship.

What the hell is at the bow of the ship?


Which way?

This just takes us back into the hold.

That's the way up, through there.

Are you comin', or what? Yeah.

I'm right behind you.


What the hell is this?

Looks like some kind of feeding ground.

Looks like a dead end to me.

Where's canton?

Now what?

Oh, my god. They're breaking through the hull.

Go! Go! Go!

Everybody go! Go! Go!

What is this?

Whoa! Whoa! Whoa!

Canton!

Open up, canton!

Open up, you bastard!

Open the door!

Do you hear that? They're comin', man!

They're comin'!

Son of a bitch! I'm sorry!

Where's my gun? Where's my gun?

Hey, give me one of those!

You idiot!

Well, you didn't tell me to do that.

You didn't tell me to do that.

Son of a bitch! Hey!

No, no, no, no! What are you doing? Come on!

I lost the backpack!

It's got the engine parts to my boat!

We're not goin' anywhere without 'em!

Damn!

Oh, shit.

They're catchin' up!

They're catchin' up! We gotta slow 'em down!

The only way to slow 'em down is to feed 'em!

All I got is a wet stick of gum and a breath mint!

O-okay! All right!

What do we feed 'em? What are we gonna feed 'em?

Oh, my god! It's gonna sink!

It's going to sink.

An island!

Hey! Hey, did you see that?

Yeah, I see it! We gotta get to it! Come on!

That heap of junk is your boat?

You got a better one?

Wait a minute.

What if those goddam things are crawling inside it?

We'll have to take our chances!

Can your boat make it to that island without the engine parts?

Not a chance in hell! Aah!

Then what are we doing?

Trust me! I got a plan!


Don't say I never gave you nothin'.

You asshole!


And find the keys! Yeah! Yeah!

And make sure it's got gas!

Okay, okay.

The key's gotta be around here somewhere.


Did you miss me? Quit screwin' around.

Get to the engine room and get me any power you can, fast.

Not even a Joey, I'm glad to see you?

Joey, what happened to your leg?

Joey, you wanna be the appetizer or the entree?

I'm on it. Give me the parts.

I lost 'em!

You what? I lost 'em, okay? I lost 'em!

Go with the flow, will you, Joey?

I got a plan.

Plan, my ass!

Without those parts, this thing ain't gonna go more than about a city block!

Well, that's all I'm gonna need. Now get movin', will you?

Leila?

I don't think she made it.

Right.

I'll, uh... I'll go see what I can do.


And kaboom.

That oughta do it. All set.

But we only got enough fuel for maybe five, six minutes Max.

Then she's runnin' on fumes.

Here goes nothin'.

Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on!

Come on! Come on! Come on!

Yes! Yes! Yes! Come on! Baby needs a new pair of shoes.

Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on!

Damn!

Listen, you have to be... Gentle! I know, I know.

Come on! Come on! Come on!

Yes! That a girl!

Bye-bye, baby.

Come on, man, let's book!

Hello.

Shit!

I'll bet. It's nice to see you again too.

Ah-ha-ha! No!

Now, give me that key.

I'll... I'll take you with me. Yeah, what about the others?

Fuck 'em. They have to go down with the ship.

That's how it works.

Now, give me that key. Now!

Give me that key.

Son of a bitch!

Get in there and cut the engines!

Wait! Wait! Are you crazy?

Just cut the engines, Tucc! Do it now!

Wait! Wait! Shit!

Give me that key, you bitch!

Goddam it!


I've never actually killed anybody before.

Well, not on purpose, that is.

Here, take this.

Now, just walk away and let me go.

I don't think so.

No witnesses allowed.

I don't think this'll be quick, but... it'll be interesting.

No! No!

" Huh?"


Oh, now what?

Look out!


Now there's somethin' you don't see every day.

Time to go. Good idea.


Finnegan!

Aah!


What are you lookin' at?

Look out!

Get to the cargo bay! Go! Go!

Pantucci! Come on!

Let's get the hell outta...


God. Finnegan, where are you?

Jesus, lady! Watch it, will you?

Shit. I'm sorry. Thank god you're alive.

Damn straight I am. Let's keep it that way, huh?


No!

Well, that's a hell of a jump. Let's get up some speed.

Hang on.

Whoa!

Oh, shit!

Finnegan! Faster! Faster!

Cock it!


We gotta get outta here! This things gonna blow!

Whoa!

Oh, shit!

Cock it!

Whoo-hoo!


Hang on!


Shot to shit.

Where are you when I need you, Joey?

Hey, I found a souvenir.

Well, I guess we're stuck on this island.

Well, I guess we're stuck on this island.

Better than a cold beer, huh?

Finnegan!

Hey, guys!

Joey!

Joey!

Joey! Are you all right?

Hey! Hey! Watch the leg! W-watch the leg!

Watch the leg!

I thought you said he was dead.

I thought he was dead! It-it almost had me, man.

It came crashin' right through the windshield.

I ran out the hatch.

The thing was snappin' at my ass.

I dove overboard, swam like hell.

Next thing I know, kabloowie.

And your damn surfboard almost cut me in half, man.

Hey, was it the water in my eyes, or did I just see a little lip action between you two?

Joey...

You know, I could always go for a stroll down the beach...

Joey or go for a little swim.

Although I gotta tell you, if I never get back in that damn water again...

Joey!

Okay, cool. I'll stick around. You don't have to beg me.

This looks like a nice enough place.


Now what?