Devil Seed (2012) Script

(Prayers in Latin)

(Recorded prayer continues)

(Girl cying out in pain)

(Grunting)

(Crying out)

(Recorded prayer continues)

Our Father, who art in heaven, hallowed be Thy name.

Thy kingdom come...

(Girl screaming)

(Voice over police radio)


Drop the knife! Drop it!


Hey. Hello! (Laughing)

Oh my God! How are you?

Good, how are you? I'm good!

You look fabulous! Thank you!

How's Grandma doing? She's doing okay, I mean, considering...

She went through her first round of chemo, but... her spirits seem pretty high still.

That's great, right? Yeah.

Things are looking up. Yeah.

I'm gonna grab your bag.

We have a ton to talk about. All right, come. Your chariot awaits!

So, anyways, tell me about it. What's it like?

What what's like?

The new place, silly. Oh! Yes, right. Okay.

Well, it's a heck of a lot bigger and better than the old place, I'll tell you that.

We managed to get all our old stuff in from the old place in, but everything's still in boxes. That's good.

I mean, there's no way we're gonna have that place organized before school starts.

Although, now having you here now, that might work out.

(Chuckles)

Okay, here we are. You ready? I'm so excited!

(Groaning and panting)

I really like it. Yeah?

Oh, yeah.

(Door in other room shuts) (Gasps)

What?

Shit. They're home. Quick!

Okay, this is it. It is so nice.

Go out the window. What?

You heard me.

Wow!

You weren't kidding, this place is way better!

I know. And you know what the best thing is?

What? The exact same rent.

Shut up! Did I do good or what?

Oh, ho ho, you did good.

Hello, Alex. Bree...

How are you? Oh, I'm fine.

So... how's Grandma? She's good. She's doing better.

Hey... How are you? Hey, Jess.

Good. It's been a while. Nice to see you.

Welcome back, sweetness. Brian! Ah!

Well, isn't that cute. Okay, enough you two lovebirds, Enough! I wanna show you the rest of the house. C'mon!

Okay. And you, why don't you be a good boyfriend and go help me with my luggage?

(Scoffs) Bossing me around already, huh?

What's this?

Nothing. Okay.

(Scoffs)

And last, but not least: This is your bedroom.

What do you think? Ah!

Now, I just kinda set things temporarily where I thought you'd like them, but if not, no worries, I can help you...

Or not! You can just jump on the bed instead.

Ah, I love it!

I could have completely taken this room, but...

I don't know, I though I'd be the buffer between you and Miss Difficult.

You make it seem like I don't like her. I do.

I don't know why she doesn't like me, though.

Yeah, but it's Bree, it's her nature. I mean, I wouldn't worry about it.

Oh, and you know what? She was actually supposed to take this room until she decided that it completely freaked her out.

What? Yeah, and she didn't even know what and when I described it to her, she's like, "Oh, there's no way I'm sleeping in an attic. (Laughs)

Not the sharpest knife in the drawer. Well when you have big titties like that, you don't really have to be. Holy crap, girl...

You smuggle grandma back with you? This thing weighs a ton.

Sorry, I-I, I didn't mean to...

Wow, this is painfully awkward.

Ok, I'm just gonna leave you guys to it, you have a lot of catching up to do, so...

Hey, Jess? Oh. Yeah?

Thanks for everything, all right? I really appreciate it.

Yeah. Not a problem.

Oh, yeah, I almost forgot. A bunch of us tomorrow night are going out to the mansion for a little pre-school drinking, if you know what I mean?

Are you game? Yeah, I'm game.

Cool.

Listen ... Sorry. I ...

I don't know what I was thinking when I said that.

It's okay. How is she, anyway?

Well, she's a tough cookie, that's for sure.

I think she's gonna be okay.

(Sighs)

Listen ... Thanks for everything.

I know everything's been really hard, and I had no idea I was gonna be gone all summer long, but, I'm gonna make it up to you.

Okay.

I love you. I love you too.


Come on, girl. We're gonna dance. Oh no, I have a boyfriend, remember?

Are you kidding me? Who cares? Dude, if you drink as much as I have, you wouldn't remember a thing. It's awesome. - See?

See, I told you you need to get laid.

Mm! Whatever! Stop being such a prude!

You need some vodka. Eat it... Oh look, saved by the bell.

Whatever. More man meat for me!

(Jess) Hey!

Listen, um, something's come up.

My dad called and he needs my help like ridiculously early tomorrow, so I'm gonna take off and get some sleep.

No, please don't go. I have to. It's my dad.

Please? Gotta go, babe.

Don't get into any trouble.

Where's Brian?

I don't know, he said he had to go help with his dad.

Perfect. Now you have no excuses.

Oh, God, this place is lame. Bree, no it's not.

There's men, booze, music. C'mon, what more could you want?

I'm totally out of here. See you later! All right. See you back at home.

Where is she going? Who the hell cares? C'mon...

Dance with me, bitch.

Alex, I'm telling you, that guy was so freaking hot! Don't you think?

He was okay. What? He was okay? Oh my God, he was like "take off my dress" kind of hot.

Hi... Okay, okay. You are so not my friend anymore if you don't think he was hot.

Will you slow down, you lush? Oh my God. This... this is it, girl, this is what I'm talking about!

No, no, we're taking you home. Are you kidding me? It is so meant to be.

No, no, no, c'mon. "Don't you want your future read, little girl?"

Not really. Oh no, it'll be so much fun. Come on.

It'll be fun, please. Let's do it.

Oh God. The things I do for you.

(Knocking)

(In harsh voice) Hello! Sh! Jess.

Is anyone home?

Oh my God, look at this. What the hell is that?

Jess, honestly... It's so awesome, it's like a monkey person with a hat...

Hi. Hi, guy. Let's name him William.

Jess, let's go home. Listen... (Jess babbling)

Focus. Well, you're pretty tonight.

You really are. (Laughs) Thank you. Now, be quiet.

We need to go home, okay? (Laughing) Okay.

Oh my God, what the fuck is this? Jess.

That's awesome. No, look. That looks like a...

Oh God, that's for real. That's like a... Listen, Jess? brain or something Please, can we go? (Laughs)

This cannot be a real baby... Jess...

It's like a murder. We should call... Give this to me.

(Bickering)

(Woman) Can I help you?

Uhh...

Yeah? Um... Yeah. Well, shouldn't -

Shouldn't you already know what we want?

You're one of them psychics, We want a reading, right? We wanna do...

We want a reading, right? We want a psychic reading, if possible?

Don't mind her, she's um...

You are really cute, you're a little... (laughing) gypsie woman.

You're like a gypsy hippie and you cross it, it's like a gyppie! (Laughing)

Listen, I'm really sorry.

Stop it. Hold on. (Jess gibbering)

Do you have cash?

Here you go. It's for her. Okay, I'm gonna pay for her - like her man or bitch. (Laughing)

Come on, ladies. I'm hungry. I'm gonna take a bean.

Would you just...

Wait for me.

Hallo.

Where's Whoopi? Sit. Please, sit. Sit.

Give me your hand.

No. Give me your hand.

Ah...

Aries. How the hell did you know that?

How'd she know that?

You're worried.

Some... You're worried about someone.

What kind of cancer is it?

Breast.

I see something. Wait.

Someone's here.

What? Where? Shh!!

What the hell was that?

Who is Maggie to you?

It's my mother.

I'm sorry she has passed.

Are you saying you can see her?

She's worried for you.

She fears... for you.

What are you talking about?

Wait.

There is someone with her.

I can't make them out.

They're... they're hiding from me.

Who are you? I don't want to do this anymore.

Show yourself to me. Please stop!

I don't want to do this anymore. I command you to show yourself!

Oh God.

(Agonized scream)

(Alex screaming)

(Heartbeat)


Hey, sleepyhead. Why didn't you wake me up?

Oh, believe me, I tried. You were in some kind of coma, I swear.

Do you have any aspirin? Yeah, there should actually be some in there on the counter.

No, check the cupboard right above you there.

My head feels like it's been hit by a Mack truck.

I'll tell you one thing, you honestly had me pissing my pants last night over that episode.

Episode? What episode?

What do you mean "what episode"?

Ok, you're... you're shitting me right now, right?

Ok, do you not remember the psychic's?

Alex, on the way back from the bar, we went to the psychic's place, right?

Just down that street from that burger place that you like?

You really don't remember going there?

No... why would we go there?

Well, obviously too much alcohol, for one thing...

Alex, I thought you were dying on me last night.

I don't remember this. All I remember is walking back from the bar.

I honestly have no idea why you don't remember that.

It's probably for the best anyway. What do you mean by that?

I don't know, it just... It was really weird.

Weird how? Well, the two of us were there, you went first...

I don't know, I don't really remember things, all I know is that She starts off and she's reading these cards and telling you that somebody wants to talk to you, and the next thing I know, she's freaking out, you're freaking out...

I don't know, we were both so drunk last night, I don't know if I remember...

Whatever, she got what she wanted, which was our money, right?

I don't know why I can't remember this. Did someone buy me a drink?

No, not that I know of. Maybe someone slipped me something.

Look, don't worry about it, okay? You're fine, I'm fine, and she's got $60.

So... right?

Let's just chalk it up to too much to drink, okay?

And speaking of too much to drink, I kind of want to drink too much tonight, If I plan something, are you up?

Hey, Alex... Hm?

Are you up for it? Are you ever gonna take it easy or what?

Well, no, not on our last day of freedom, are you nuts? God, we gotta do something.

Anyway, I'll plan it, think about it, and get back to me, okay?

Well, with the way my head's feeling, I don't think there will be any of that.

What, thinking? (Both chuckle)

Anyway, I got another load of laundry to do, I'm all out of gitch, so...

Do you need anything washed?

No, I think my gitch is good. Good, all right.

(TV static)

(Gasps)


(Something rattles)


Bree?

(Door unlatches, creaks open) (Gasps)


(Thud)

Guys?

Jess?

(Wind blowing gently)

(Relieved exhale)


(Gutteral whisper) (Gasping)


(Passionate exhale)

(Gentle moan)

(Moaning and breathing)

(Unintelligible whispers)

(Moaning)


(Frightened breathing)


(Pained gasp)

(Flinching in pain)

(Man) As we know, Crusoe has been on the island for less than a week.

His food is running low, fresh water is scarce, but... the worst of all is the loneliness that's beginning to fester within.

The isolation he feels from his fellow man and woman is becoming... palatable.

Remember, this is before he meets Friday.

Within the context of the story, what is it about the main character's conscious mind that manifests itself in his everyday life?

He's all alone - and he has no idea how long this tropical vacation of his is going to last.

Come on! This is a classic piece of literature.

Come on, people. I know it's first day and all. Somebody, anybody?

Everything all right, miss?

Hello! Yeah.

I'm fine. (Chuckles)

We've got to learn this by the end of the semester.

So I want everybody to concentrate on the material.


Hey, biatch. Hey.

So... what do you know?

I'm exhausted.

What the hell do you have to be exhausted about?

I'm the one that went out last night, remember?

Which is funny, at 10:30 in the morning I was seriously regretting.

(Both girls chuckle)

Hey, Jess. Mm-hmm?

Ever notice anything weird about this house?

Yeah, that it's the same rent as our old dump? No. It's not what I mean.

You ever hear... strange noises?

No, the only strange noises I hear is when Bree has a boyfriend.

Seriously. Sorry.

No, I guess not. Why? It's just like...

Sometimes I hear... scratching coming from inside the walls.

Scratching? Like, what type of scratching? Just scratching.

Okay. And...

And what?

You know that feeling when you're inside a room - and it feels like something is watching you?

It kind of like that. Okay, was this last night?

Yes. You're alone in a brand new house.

That's probably it.

I mean, there's a good chance we could have mice, too.

(Scoffs) Mice?

Yes. Scratching. It's an old house. It totally makes sense.

I mean, there's probably a mouse or two somewhere around here.

Jess, how is that supposed to make me feel better?

Don't worry, I'll go and buy some traps, and take care of it for you.

(Jess chuckles)

Maybe it's a big, juicy, scary rat. Not funny.

(Alex) You are not funny.


(Hallway door unlatches and creaks open)

Jess?

(Light scratching sounds)

(More scratching)

Jess?

Is that you?


(Louder scratching)

(Something clatters)

Mice, my ass.


(Gutteral whispers)

(Gasps)

What are you doing?

Nothing.

Did you just hear scratching a second ago?

Scratching? Yeah.

(Snarky) Eh, no. Oh.

Never mind.

You have yourself a good night, Alex.


(Terrified gasp)


Hi there.

You must be from around here, huh.

Are you too shy to talk?

(Strange voice) He's coming for you.

(Horn honks)

Do you want a ride?

You okay?

(Chuckling) I-I'm sorry, I-I didn't see any little girl.

I'm serious. Okay. Chill.

I mean, what you're telling me is a little hard to believe.

Let's have a look at the writing.

(Chuckling)

Wow. And I thought I'd do anything to get out of studying.

It's just a bunch of gibberish and some doodles.

Sure somebody isn't just fucking with you?

And this gibberish as you call it, is not the only thing.

I'm seeing and hearing shit that isn't there.

You're under a lot of stress right now. You got the thing with your- your grandma.

The school's starting, and a new place. Maybe there is something wrong with me.

There's nothing wrong with you.

Why don't I come over tomorrow night? I'll stay over, we'll hang out...

Maybe watch a movie? Why not tonight?

(Stammering) No, tonight's not good for me.

My dad wants me to move a bunch of crap for him, I just want to get it done and over with.

What do you say? Tomorrow night?

(Cell phone rings)

Why aren't you answering it? Speak of the devil, huh?

My dad can wait till I get home.

C'mon. Let's get you home.


(Door creaking open)

(Startled gasp)

Alex?

Alex, what the fuck?

Alex?

(Neck cracks) (Bree gasps)

(Neck grinding)

Jess. Jess! Hm... What?

Will you wake up and get your freaky-ass friend out of my room?

Oh. What are you talking about? Just- just come on, 'cause she's kind of scaring the hell out of me.

Okay.

Okay, come on. Yeah.

Okay, Jess, I swear to God, she was just here. being all creepy and shit.

Okay, okay. Would you just relax. Really?

Can you stop being such a drama queen?

(Bree scoffs) (Jess) Just for once.

Bitch.

(Jess) Alex? Are you up here?

Hey.

What are you doing, girl?

Alex?

Are you okay?

(Two voices) Don't touch her!


What did he look like? Totally cute? Of course.

I wouldn't settle for anything less. Obviously.

(Alex) Good morning. Good morning, freak.

What's wrong with her?

You honestly don't remember? Remember what?

Well, you must have been sleepwalking or something.

Jess, what are you talking about?

Okay, Bree told me that she found you standing at the edge of her bed just staring at her at like 2:00 in the morning last night.

What? Yeah.

And I go into your bedroom and you're just standing there staring out the window like some space cadet.

Alex, when I tried to help you... you completely freaked out on me.

Honestly, just... what is going on?

I don't even know anymore.


(Book slaps on floor)


What's going on?

(Books begin falling)

(Roaring) (Alex screams)

Alexandra! Alexandra.

Hi. How are you?

Are you okay?

Do you have a minute to talk?

Listen, I... I don't generally do this sort of thing.

But Jessica is a favorite student of mine and I couldn't say no.

Let me cut to the chase.

Jess has told me some things. She's worried about you.

Okay. Easy, now.

I told her that I was going to try to talk to you and if you resisted there was not going to be any pressure.

I'm scared to ask.

What did she tell you?

She's worried about you, that's all. More people should have friends like her.

Do you want to talk about it? You want me to tell you how I feel?

I feel like I'm losing it. Whoa whoa whoa, Jess just told me that... she thinks your under a lot of stress with what's going on in your life right now.

And from what she's told me... it's completely understandable.

I tell you what. I am not gonna pressure you into talking to me.

I can recommend some outside help if you'd like.

But if you feel like you want to confide in me, my afternoons are free all semester.

My door is always open.

Does that sound fair?

Yeah.

Sometimes all it takes is just finding someone to listen.

Thank you.

(Exhales)

(Cell phone ringing)

Hey, babe. Hey.

Brian, I need you to come over right now. What's the matter? Come where?

Just get over to my place as soon as you can. Okay, okay. Just um...

Give me about an hour. I'm on my way there now.

So what did the freaky virgin want?

God, I don't know how you put up with her.

I mean, two years you've been with the girl and the frigid bitch still won't give it up?

Can you please just shut up and leave her alone?

You know I'm right.

I said enough! Well, I guess if she was so perfect, you wouldn't be fucking me! Bree.

I'm out of here.


...and when I sleep at night, I can feel it.

Touching me, and breathing on me.

Maybe you're just having one of those dreams where you think you're awake.

Yeah? And did one of those dreams do this?

What happened? Come here.

This happened while you were in bed? Yeah. In bed.

It's on my thighs, too. You really should put something on this.

Or go see a doctor. Why?

So the doctor can look at me the same way my boyfriend does?

Hey, I'm sorry...

I'm sorry, it's just... really hard for me to believe what you're telling me right now.

Here. Sit down. Sit down.

I feel like I'm going crazy.

You are not going crazy.

Okay?


(Alex gasps) (Twin voice) No!

Why did you do that? Do what?

The bed.

Is that your way of not wanting to be with me?

Making up these fucking ridiculous stories?

Hurting yourself? What?

I mean...

Are we ever gonna have sex?

Isn't two years long enough?

For fuck's sake, Alex, I think I've been more than patient with you.

How long, Alex? Really? How long?

Another year?

Another two?

This isn't fair. You're being an asshole.

No. What you're doing to me isn't fair.

You know what?

Why don't you give me a call when you know what the fuck it is you want?

Brian?

(Crying)

(Gasps)

(Screaming in pain)

(Sustained scream)

(Screaming continues)

Stop!!

(Begin sobbing)

(Jess gasps)

Oh, Jesus, you sc...

Alex, are you okay? What's happening?

What's going on?

Alex, talk to me, please!

What? Please, Alex!

Please... What?

Make it stop. Make what stop?

You have to tell me, I can't help you.

Make what stop? Please...

Make it stop. Oh my God, you're freezing.

It's okay. (Alex sobbing)

You have to talk to me, okay?

(Alex humming dreamily)

Okay. I'll get you in the bath, okay honey?

(Gasps) What the fuck?

Alex, who the hell did this to you?

Jesus Christ, girl.

Alex?

That's it. Come on. We're taking you to the hospital.

No. No! Alex, we're going to the hospital.

No hospitals!! Okay, okay.

Okay, just calm down. I won't bring you to the hospital, that's fine.

It'll be okay. We're not going to the hospital. Okay?

Shh... You're gonna... Alex, you're gonna be fine. I'm not here to...

I'm not gonna hurt you. Okay, we'll just get you washed off.

Alex, please. Okay.

You gotta trust me.

Okay, come on. We're just gonna go into the tub.

There you go.

Okay, come on. Give me your hands.

Alex. Give me your hands.

I'm not gonna hurt you. I'm not gonna hurt you.

Just give me your hand.

Okay. Come on.

Ok, hon. Let's get you into bed, okay?

Lift up.

There you go.

There you go.

You can go to sleep now, okay?

Will you stay with me tonight?

Yeah. I'll stay here until you fall asleep.


(Door creaking open)

I'm in here!

Hello?

(Door continues creaking)

(Door creaking back and forth)

(Bree humming)

(Gasps)

Fuck.

Whoo!

Oh shit!

You scared the crap out of me.

What are you looking at?

Enjoy fucking her man?

Cunt?

What the hell are you talking about?

(Alex speaking Latin)

Whore. Let fucking go of me!

(Door opens)

Alex?

Alex?

Alex!

It's okay, it's okay. Sh... easy.

You're okay.

Stop. Okay.

You're gonna do good.

(Jess) Is my house possessed? Is it just what she said, do you think? Like, am I...

(Professor) I don't know what this means.

I mean, everything was normal two weeks ago. Then she came back to go to school, I had time with her, she was just fine Then all of a sudden she comes the house and she sleeps over a couple nights She wakes up and she's freaking out.

I mean, this is not normal. Look at this. Professer, this is not normal and it's on every page of this book!

How do you explain this? Is she sleeping okay?

No. She stopped sleeping. When she's sleeping, she's sleeping with me she's so terrified she can't even go into her own bedroom.

I'm living in this house with her. Am I supposed to just be there and be okay with this?

Don't freak out in front of her. She's got scratches on her body.

I know it's not her boyfriend.

Professor, please just do me a favor and just talk to her.

I'll talk to her.

I'll talk to her.


Hey. Wanna come in?


If you want me to help you, you're gonna have to talk to me.

You're gonna think I'm crazy.

Jessica has already filled me in on a few things.

I feel like I'm losing my mind.

Things are happening to me that I don't understand.

I can't eat. I can't sleep.

I keep hearing things and seeing things that a normal person shouldn't.

Alex, I am not here to judge you. I'm here to help you.

Do you believe in evil?

Something's fucking happening to me and this time, I know it.

What is happening? Cut the horseshit, Professer!

You just talked to Jessica. I know damn well you know exactly what I think is happening to me.

And you sit there saying you're not judging me, well you're fucking lying!

I'm not crazy. Nobody's saying you are.

Is this crazy? Or this?

How did those things happen?

You think I did this to myself? Nobody's saying that.

Really? Because your mouth is saying one thing, but your eyes are saying something completely different.

I need you to say it. Say what?!

Whatever it is you're convinced is happening to you!

I'm sorry. Alex, please... please sit down.

Alex.

What happened last night?

Something's grabbing me.

And the worst part is...

I can't see it. But I can feel it.

And I know that it wants to hurt me.

Alex. There is no such thing as demons.

Yeah? Well three days ago, I would have...

You know what? Forget it.

Thanks for nothing. Alex!

What the hell have you done to me? You must leave.

Fucking bitch.

Shut the fuck up and listen to me you old hag!

Whatever it is you did to me, you're gonna make it stop!

I can't!

If it found you, it won't let go.

What found me? What does it want from me?

It has many names.

And it doesn't matter what it wants, it just takes it.

Why me?

It needs a vessel... for the child to be born.

One that is pure... like you.

Wait a minute. What child?

A child that will grow inside of you... soon enough.

It has chosen you, my dear. I'm sorry, but there's nothing I can do.

But what about me?

Is there something I can do?

What is it? Tell me what I can do!

Please!

You can die.

Kill myself? What will grow inside of you ... the world has not seen in thousands of years.

Dad. So, to what do I owe this honor?

Do we really have to start out this way?

A phone call once in a while every now and then would be nice, that's all I'm saying.

So how have you been? Well, hair is growing where it shouldn't, falling out where it should... Other than that, I'm just grand.

Sit your rump down. You're making me nervous.

So, what's this all about?

Well, I came by because I thought you could help me with something.

There's this girl at the college. A friend of a friend sort of thing.

She's having a really... tough time.

I've talked to her a few times, and she just keeps getting worse.

What's wrong with her?

Well, what she thinks is wrong with her and what I think is wrong with her are like two totally different things.

I was wondering if you would consider talking to her.

Why would I talk to her? Well, um, she, uh...

She thinks that...

She thinks that she's experiencing some sort of possession.

A-and I thought... that with you... No.

No. I don't involve myself in that sort of nonsense anymore.

Listen, she has a serious psychological problem that I can't help her with until she gets this idea of possession out of her head.

I thought maybe coming from you...

You are messing where you shouldn't be messing.

Then help me.

I put those days behind me a long time ago and I don't care to revisit them.

I'm just, uh... gonna leave this here with you.

Take care, Dad.


What are you doing? Brian!

Easy, okay, okay! I came to apologize.

You weren't answering your phone. It's okay, it's okay, I don't care.

What are you doing? Make love to me.


Leave me alone!

Let's go. Now! Go! What the fuck was that?

Alex?

Help me!

(Screams)

(Alex continues screaming)

Hello?

Is anyone home?

Oh, Jesus...

Hey, Alex?

Bree?

Are you upstairs?

(Shower running)

Alex?

Alex?

Oh my God.

Alex. Alex.

Oh my God, who did this to you? Huh?

Maybe she'll talk to me where she wouldn't talk to you.

(Doctor) Yeah... (Man) I'll see what I can do.

Hi. She isn't saying much.

I've treated the infected scratches on her side, but... what really concerns me is where she got these injuries from in the first place.

Do you think that it could have been her boyfriend?

Who, Brian? I don't know.

I really don't know what to think anymore.

Could she be doing these things to herself?

No. No, definitely not.

I guess the police will have to pick up the boyfriend and see if they can get some answers out of him.

There's not a lot we can do for her if she doesn't start to cooperate.

Uh, maybe the best thing is to take her home and keep an eye on her.

I'll start the discharge and you can get her home.

Okay.

Thank you.

(Jess) Okay...

Oh, you're fucking kidding me.

Hey Hey, what's going on? Is she okay?

Yeah, don't worry about it.

Look, if you hear from Brian at all or if you see him, just tell me about it, okay?

And if tries to show up at this house, whatever you do, do not let him in.

Why? What happened? Bree! can you just...

Do what I say for once, please?

Okay, let's go upstairs. Let's go, honey, come on.

Oh my God.

Ok, let's get you dressed.


(Cell phone ringing)

That stupid bitch.

Pick up, pick up.

You wanna tell me what the hell you thing you're doing?

What, do you have something to say to me? No. Why?

Oh, Bree, you... you better not be.

How long have you been fucking him? Piss off.

I have no idea what you're talking about.

What you honestly don't think I've looked into his phone?

Dude, I see how many times a day you call him.

It's none of your business.

It's my best friend's man you're fucking, you're damn right it's my business!

Well how the hell did you get his phone anyway?

Because he dropped it after he raped Alex, okay?

He what? You heard me.

So like I said...

If you see him or if you hear from him, then tell me. You understood?

Yeah.

We'll finish this conversation later.

Can I sleep in your room tonight?

Yeah... of course you can.


Good night.

(Breathing heavily)

(Passionate moaning)

(Snarls)

(Horrified gasp)

Alex?

(Terrified whisper) Okay... okay...

Alex?

(Scratching noise) (Terrified gasp)

Alex?


Bree, don't say a word, okay? We have to get out of the house. Now.

No! Don't you dare! Get up! I'm sleeping. Come on.

Can I at least put some clothes on? No, you can't!

Oh, goddammit!

What is going on? Shh!

What the hell is... Bree, shut up!

Okay, come on.

Oh! I need my cell phone. No, Bree!

You don't need your fucking cell phone! Yes I do!

(Jess and Bree screaming)

Alex...

(Gutteral voice) Alex doesn't live here anymore, you little cunt!

(Jess screaming)

Please! Somebody!

No, wait. Wait!

She killed her. She's back in the house. Don't worry, it's gonna be okay.

You're not listening. You must stay here.

Come with me! You can't go back.

Please come with me. Come with me! You can't go back. It's gonna be okay.

No. Stay with me. Stay with me. You're gonna be okay. Come here.

It's gonna be okay. I couldn't save her.

Come on.

Let's go back to the car. She killed her.

You have to go sit in the car.

You gotta come, you gotta come. No, you have to come to the car, okay?

Come and wait in the car. Wait in the car.

Stay with me, I'll keep you safe. Okay? Come on.

It's gonna be okay, just get in the car, okay?

In the car, you'll be okay.

No matter what happens, stay in the car.


(Growling)

(Alex laughing)

(Growling)


(In two voices) It's been a long time, priest.

You alone this time, you pathetic shit?

(Alex laughing)

He is with me, that is all I need. Fuck you... and fuck Him.

God, by Your name save me, and by Your name defend my cause.

God, hear my prayer.

You and your pathetic fucking book. Lord.

Shove it up your ass, priest, before I do it for you.

Let her find in You, Lord, a fortified tower.

Go to hell. Let the enemy have no power over her.

Like what you see? Lord, heed my prayer.

Let my cry be heard by You.

If you're a good little boy, I'll give you some.

In the name of Jesus, and in the name of Mary, I command you...

In the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost. Amen Mother fucker!

Go away. Now!

With God as my witness, I won't make the same mistake this time.

(Roars)

(Alex laughing)

(Door shuts)

(Laughing)


Oh my God.


In the name of our Father...

... I command you to show yourself!

(Priest groaning)

Be careful what you command, priest. Oh God.

(Praying in Latin)

You speak my language. God, by Your name save me.

By Your Name defend my cause. Oh God hear my prayer.

God is dead.

Let her find in You, Lord, a fortified tower. Shut your mouth.

Let her enemies have no power over her.

Want some, dirty old man?

Lord, hear my prayer!

In the name of Jesus Christ, I command you to leave this child.

(Snarling)

It's too late, cocksucker!

He already lives inside her.

In the name of Jesus, in the name of Mary. Get away from me.

... I command you.

In the name of our Father.

The name of the Son and the Holy Ghost...

I won't let you have her...

(Laughing)

We call upon our guardian angel.

Blah, blah, blah...

O Lord, save us from all sin. Careful, she'll end up like the other one.

(In other girl's voice) Why didn't you help me, Father Madison. Why?

Why didn't you help her, you bastard?

Deliver us, O Lord, from Thy wrath.

Deliver us, O Lord, from the snares of the devil.

May the blessings of Almighty God, the Father, the Son, and the Holy Ghost, come upon you, and stay with you forever.

Pray for us, holy Mother of Jesus.

We beg that you hear us, that you pardon us, that you spare us.

There's no saving this one.

I didn't come to save her.

Dad! (Alex sobbing in normal voice)

What the hell is going on?

Don't let him hurt me. Alex? What the hell?

Please make him go away. Dad. Oh, God.

Jesus, no. Dad.

It's over, priest.

(In Latin) Seize this darkness on behalf of your servant.

I ask You to remove the monster of darkness and out of the body of this person take the darkness.


Where'd it go? It's not gone for long.

It is still here.

It wants back inside you. No!

(Low growling)

(Door rattling)

No...

Oh God...


No. No, Alex!

Oh shit!

Oh, God, no, please You're okay. You're okay.

What did you do? Why the fuck are you standing there?

Go get help! Oh my God.

No. don't. We're not going anywhere, okay?

9 Months later

(Man) Just what we wanted. (Woman) Oh, exactly.

I was thinking of like, Kyle, or like... I don't know.

So, uh, what's your thoughts? You go ahead, I'm serious.

Okay...

Okay, I just got off the phone with them. Everything is set up. Do you have any questions?

I ... I mean, we are so excited that it's a boy.

We've been coming up with so many different names.

But I do have one question for you.

Can you give me a little bit of history on the baby's mother?

Why she decided to put him up for adoption?

(Clears throat)

Well, the boy's mother, unfortunately was in an automobile accident shortly after she became pregnant.

Oh my gosh. Is she o-okay?

It's okay. It's okay, You don't need to worry. The baby's fine.

You guys have nothing to worry about.

He is a perfectly healthy baby boy, and is very lucky he's going to have a couple such as yourselves to love him.

(Mother) And what about the father?