Horns (2013) Script

IG: Everyone in town always took me for an outsider.

I didn't care.

The only thing that mattered was her.

She was my garden of Eden.

And God knows how beautiful it was until that night.

You know, no one is born evil.

The devil himself was a fallen angel.

But sometimes when you go through hell... the only way out is to walk deeper into the fire.

MERRIN: Are you horny?

IG: Yeah, I'm getting warmer.

Oh. Fine. (LAUGHS) No.

Yes.

(KISSING)

I'm gonna love you for the rest of my life.

Just love me for the rest of mine.

(DEEP RUMBLING)


(MUSIC PLAYS)


(PROTESTORS SHOUTING)

REPORTER #2: Oh, here he is.

(MUSIC SLOWS DOWN)

PROTESTER: Murderer!

(SHOUTING)

REPORTER #1: Hey, Ig, what does it feel like to get away with murder?

REPORTER #3: Do you want to comment on the fire at the lab in Tacoma last night?

REPORTER #2: Have you heard that the police have a new witness?

PROTESTER: You should ask God to save your soul for what you did to her!

I should ask the Devil to punish whoever the fuck killed her.


(CONNECT TONE)

Hi, this is Lee Tourneau, leave a message.

Hi, Lee, please can you meet me at my parents' house in like half an hour? I really need to talk to you.

And start picking up your phone, man. Come on.

Are you proud of me, Mom?

I'm so famous people follow me everywhere I go.

LYDIA: Come inside, sweetie.

DERRICK: You just can't talk to those reporters.

They'll take whatever you say and just twist it around.

But if I don't talk to them, it looks like I have something to hide. Right?

And how's Lee working out for you?

I mean, you still think he's up to the job?

Yes. No, he's keeping me out of jail at least for the time being... and that's got to be some kind of triumph.

DERRICK: All right, look, I know he's an old friend of yours... but you don't have to settle for a public defender.

I've got the money. I will hire you the best lawyer in Seattle.

Dad, every other lawyer we talked to wanted me to take a plea. Lee is the only one who believes I'm innocent.

Just don't talk to any more reporters, please.

And don't admit anything.

I don't have anything to admit to, Dad.

Look, honey, we don't care what happened.

You're our son. That's all that matters.

Oh, sit back down, Ig.

No, if you think for a second... that I might have killed her, then why are you protecting me?

Because if I did anything to her, then I'm a fucking monster.

TERRY: Shoot. I got it, Mom.

DERRICK: Thanks, Ter.

(TRUMPET PLAYS)

(INHALE)

Ig, look, I... I don't have to go back on the road next week if you don't want me to.

Man, you gotta earn a living. I'll sort things out.

LEE: Except I need you to stay, Terry.

The whole family's gotta put up a united front for Ig.

Hey, buddy. How's it going?

Lee. Hey.

LYDIA: Lee, if you want some food, we have a lot of leftovers from lunch.

Oh, I grabbed something on the way over, Mrs. P. Thank you.

How you guys doing?

Yeah, Lee, what happened at the lab in Tacoma?

One of the reporters this morning told me it burned down.

Yeah, all the samples from Merrin's body was destroyed.

It's gonna be tough to recover any blood or DNA at this point.

But that's a fucking disaster for us, right? I mean, that means there's no evidence that anyone else killed her.

It's not ideal... Fuck.

But I think it's too soon to panic at this point.

And who is this new witness? What is that?

I'm trying to figure that out today and I'm also getting your confession to the police thrown out.

Yeah, good. You know I never confessed to them. They're just looking for any way to put me away for the rest of my life.

Whoa, whoa, whoa, whoa, whoa, it's okay.

Lee can fix anything, right?

We'll see about that. But you know, you don't have to convince me. Ig, I believe you.

If you don't think I'm capable of murder... just put me in a room with the guy who really killed her.

(SQUEALING TIRES)

(MEN CHATTING AND LAUGHING)

O'HARA: A little early for you to start drinking, ain't it, Ig?

They put me on leave at the station. Apparently, most commuters don't like it when their Dj's a murder suspect.

O'HARA: Yeah, so maybe you should take your business elsewhere.

No offense, but you make the other customers uncomfortable.

You telling me I make these guys feel uncomfortable?

GLENNA: Alright, come on. Iggy deserves a drink as much as anybody.

Thank you.

More than anybody.

Sorry you have to, like, stand up for me all the time now, Glenna.

Listen, Ig, if you're looking for a friendlier place to grab a drink, I get off at five.

I appreciate the offer, but I should-

I'm probably better off, like, drinking alone.


FATHER MOULD: Thank you all for coming tonight to pay tribute to our dear girl Merrin.

I know that Dale would like to say a few words to welcome you.

DALE: Well... (CLEARS THROAT) it's...

It's real good to see you all here.

The truth is, I haven't felt much like... getting out of bed in the mornings since Merrin...

Ig Perrish... he murdered her and he is still walking the streets.

I treated him like a son for practically all his life...

And then he killed my little...

my little girl.

As long as he is free, there is no way that her soul can be laid to rest.

So let us all bow our heads in prayer.

Thank you for coming.

Thank you, everybody.


(BREAKING BOTTLE)

Fuck.

GLENNA: Christ, Ig.

Leave me alone, Glenna.

What are you thinking coming out here?

People could have seen you.

She went to church every fucking Sunday!

She wore a cross around her neck.

And did it make any difference? No. God turned a blind eye and let her die out here alone and afraid.

Come on.

IG: Fucking God! Come on, Ig.


IG: For whatever reason, in this crazy fucked up world, I was being punished.

When they looked at me, they saw a devil.

And maybe I did too.

(THUNDER)

And now I had to look the part.


What the fuck?

What?

CRACK: Geez!

EVIL LAUGH: Let me have him!

Send him down. Give him to me now!

You were in the bathroom for a long time.

You still drunk?

How do I look? I mean, do you notice anything unusual?

You mean horns?

Shit, so they're real?

Fuck!

Hey, Ig?

Can I... Can I have another donut?

Why are you asking me?

One, two, three, four... five, six.

Do you think it'd be okay if I had six more donuts?

Yeah. Do whatever you like.

Thank you.


I didn't like it.

My stomach hurts.

Should I have another one?

Why will you have another if your stomach hurts, Glenna?

Because I wanna get really fat.

I'm worthless anyways.

Nobody will screw me without being totally drunk.

Everybody in this town thinks that I'm trash.

Come on, Glenna. That's not true.

You wouldn't have screwed me if you weren't blind drunk.

Well...

And I know you were thinking about Merrin the whole time.

Glenna, you know, I have no excuse for last night.

I just need to know if I can eat the rest of this box.

Yeah, go ahead. Pig out.

I think I'm just gonna go, Glenna.

Yeah. Thank you.

All right.

(LOUD SCREAMING)

MARY: Be quiet!

(LOUD SCREAMING)

I said stop it! Stop it and read your book.

IG: Hi.

RECEPTIONIST: What can I do for you?

Yeah, I need Dr. Renald to look at something.

Well... that sure doesn't look right.

I'm gonna need you to fill out some forms.

(LOUD SCREAMING)

Stop it.

I said be quiet!

Go over there and read your book.

IG: Growth.

You know, for what it's worth...

I'd like to kick my daughter right in her spoiled ass.

Do you think I should?

No, of course not. Of course. Why would you even ask me that?

(LOUD SCREAMING)

Maybe I should just leave her here and drive away.

Divorce my husband.

I could fuck my golf pro again. (LAUGHS)

Excuse me?

I'd never been with a jigaboo before.

But it's true what they say about black cocks.

I call it my five iron.

(LAUGHS)

Here you go.

RECEPTIONIST: I feel like I have to yell at that girl's mother. I know it's not her fault that her daughter's a screechy puke, but really now.

Go ahead. Why not?

RECEPTIONIST: Ma'am? Do you think you could show some fucking consideration and take your daughter out of here so we don't have to listen to her screaming?

What did you just say to me?

I said you should take that screeching pig of yours by the hair and drag her the fuck out of here.

Fuck you!

Shut the hell up, you dried up old twat!

IG: Hey, you don't want to do this in front of your daughter. Come on.

(LOUD MOANING)

(LOUD SCREAMING)

LITTLE GIRL: I hate Mommy. I wanna burn her in her bed with matches. I wanna burn her up all up gone!

You may want to stop pumping that now.

NURSE DELILAH: Sorry.

My boyfriend's seeing this girl on the side.

She works at the Bradlees down by the Marina.

I'm thinking on my lunch hour I should drive over there and key her Saab. And put dog shit on the driver's seat.

Or maybe I should just take a dump on the seat myself.

DR. RENALD: Ignatius Perrish. Long time no see.

Hey.

So, what brings you in here this morning?

Well, can you see anything that might be wrong with me?

You mean besides your horns?

Well, no, that's exactly what I mean.

So you can see them?

Well, shouldn't you both be shocked or something?

I think if I saw someone with horns, I'd piss down my leg.

Well, they're kinda hard to remember.

I mean, every time I look away from you for a second...

I kinda forget that you even have them.

Okay, but what are they? I mean, do you, you know... do you think they could they be cancerous?

Could they be some weird tumor or something?

Well, they're definitely cause for concern.

They look inflamed. Do they hurt?

Oh! Yes, like hell.

(LAUGHS)

All right. You know how I think we should proceed?

How?

I think I should grind me up some OxyContin and have a little snort. I mean, I'd share. We could get fucked up together.

No! Please, can you just focus on my problem for a second?

Okay. I'm gonna try, but it's hard.

I keep thinking about this girl, Nancy...

Oh God.

That my daughter hangs out with. God, I want her ass so bad.

Christ, can you just-

How are we gonna deal with these things on my head?

You fucking patients, all you care about is yourselves.

Listen, Doctor, just saw the goddamn horns off.

You sure this is gonna work, right?

Not at all, actually, but it'll be fun to try.

What?

NURSE DELILAH: Now just breathe normally.

MUFFLED: What? No. Okay.

Doctor, please, if you're not sure about we can just...

It'll be okay. Just breathe. Just breathe.

Everything's gonna be fine.

That's right.

(HYMN SINGING)

Have you seen that girl before?

What's she doing?

I think it's Morse code.

And she's telling you to stop checking her legs out in church or she's gonna give you a black eye.

FATHER MOULD: Go forth in peace.


Eat my guts, Glenna!

Here we go.

Here we go. Run, run, run!

(EXPLOSION)

Sorry, Scruffy.

(EXPLOSION)

(LAUGHTER)

Oh. Oh, yeah.

You sick Fuck.

(EXPLOSION)

Yeah, spread it's legs.

ERIC: Yeah, put them in one by one, guys.

IG: I'm telling you, she was doing Morse code.

She was sending me a message.

ERIC: Yeah, I didn't even think you liked girls, Ig.

Always thought you were a fag.

Shut up, Meatbag.

GLENNA: What's so special about her?

I mean, it's like y'all never saw a girl before?

(NERVOUS LAUGHTER)

TERRY: You guys are gonna wanna find cover or else you'll all be wearing Turkey dinner.

Hey, get the fuck out.

What's wrong? What?

TERRY: Shit. Maybe it got wet.

Give me the lighter. Sometimes it messes up and stuff.

(EXPLOSION)

(LAUGHTER)

Now you're literally Meatbag.

Oh, man. Oh, shit.

Never looked better.

So what are we gonna blow up now?

We're not blowing up anything else today.

I'm saving my last cherry for something special.

Come on, Eric. Don't be a dick.

The only way I'm giving up this last cherry bomb... is if one of you homos climbs in that shopping cart... and rides it down the log ramp.

I'll do it, Meatbag.

Naked.

I'm gonna do it, Eric.

Sure you are.

GLENNA: Igs, don't. Don't!

Don't be ridiculous. You don't have to do this.

ERIC: You'll get a cherry. Come on, man.

One left.

GLENNA: Don't do this, please. You're gonna kill yourself.

TERRY: Dude, if you get hurt, Mom's gonna fucking kill me.

No. No, I can't watch.

Oh, shit!

Ig! Ig! Ig! Ig!

Oh, my god, he's hit his head on a log.

Do something. Do something!


Where are they?

They should be up by now.

GLENNA: Oh my... (SOBS)

Oh, my god!

(COUGHING)

Iggy! Ig! Ig!

Ig.

Hey, Terry, your brother here's a total fucking lunatic.

You fucking idiot! If Lee hadn't been here to pull you out...

ERIC: Did you do mouth-to-mouth, faggot?

Shut up. Now give me the cherry.

No way. I said ride down naked.

You wore tighty whities and sneakers.

Eric!

Give him the fucking cherry.

So, you like that new girl in church?

I don't know her yet.

LEE: I like her too.

She's not like all the other girls around here.

I mean, she's not like Glenna.

She gives handjobs to your brother and Eric... because she thinks that's the only way guys will like her.

But they just think she's trash.

Maybe I should give her the cross.

I mean, I am the one who fixed it.

No! You can't do that.

Okay. What will you give me for it?

Do you want my cherry bomb?


(INHALE)

MERRIN: You fixed my cross.

Yeah.

Did something, you know, happen to your mom?

MERRIN: She died last year.

That's why my dad and I moved here.

IG: Really? How did she...

She had cancer.

Is it okay if we don't talk about it anymore?

Yeah. Yeah, I understand.

Thanks again for fixing my cross.

Ig!

Did you give the cherry bomb to Lee?

What happened?

It blew up in his hand!

What?

(SCREAMS) (DOCTOR) Let's get him in exam room number two. Let's operate right away.

Where is he?

He's in that room.

Hey, look on the bright side.

I still got eight fingers.

I'm sorry. I wish I never gave you the...

You're not going to tell your mom who gave you the cherry bomb, right?

Don't worry about it. Everything's gonna be fine.

I'm glad one good thing happened today.

Where are you taking me?

Come on. Can't wait to show you this.

Wow.

Come on, come on, come on.

Don't fall off.

Okay. Come on, come on!

Don't trip on any roots, okay?

Are you sure you know where you're going?

You see?

Wow.

How did you find this place?

Just walking through the woods one day.

Come on.

This is where I come when I want to be alone.

So now I know where to find you.

We've got a great hiding spot where you can hide food... blankets, anything else you want to hide.

So you're a Bowie fan too.

Yeah.

I didn't tell you the truth.

Lee's the one who fixed your cross.

He wanted to give it back to you, but...

I traded him the cherry bomb instead.

So it's all my fault.

How is it your fault?

Because if he gave it back to you, then he would've been the one who...

You think you traded me for the cherry bomb?

You think that's how things work?

I left it there for you.

It wasn't an accident.

I wanted you to find it and give it back to me.

I wanted you to be the one who...

Who what?


What?

What?

Aw, fuck!

(LOUD MOANING)

What the hell is going on here?

Hey!

I was gonna operate, but I sorta got distracted.

We asked you if we could have sex instead and you said it was okay.

How could I possibly say it was okay?

I was under anesthesia.

You sort of nodded your head. We thought it was okay.

(LOUD MOANING)

Father Mould?

Get away from me. Get away.

Please, leave me alone!

No, no, no, no. I'm not here to hurt you. Please.

Tell me what I have to do to stop this.

How do I make them go away?

You killed that innocent girl Merrin.

There's nothing I can do.

No, I No, except I didn't kill her!

Please, leave me alone!

I didn't kill her, Father, and now people are telling me all these things I don't want to hear.

I mean, there must be a prayer you can say.

I'll try anything.

You did this to yourself.

What?

You turned away from God.

You cast yourself into the darkness.

But I didn't do anything wrong.

Every devil used to be an angel.

And now you've fallen from grace forever.

When Satan was banished from Heaven... he was cursed to crawl the earth like a snake.

There's no hope for you.

What? So that's it? There's nothing you can do for me?

I've got a rope in that shed over there.

I could take you out to that tree where Merrin died and I...

I could string you up.

Unless you'd like to do the decent thing and hang yourself.

What do you say?

Lee.

Hey.

Everyone in this town is going fucking crazy.

Yeah, the town's always been crazy.

No, but I think it's because of me and these goddamn horns.

Yeah.

Wait, what?

The horns.

These horns.

What are you talking about?

Wait, can't you see them?

Are you high right now?

You been hanging out with Terry?

So maybe... maybe the horns just don't work on good people.

Yeah, I think you've been under an inhuman amount of stress recently. And maybe you're just starting to go a little, you know- A little, oh, cuckoo.

But if I am this crazy and I can imagine all this... then I could easily have got so drunk that I blacked out that night and killed Merrin and just forgot all about it, right?

Mom?

(HAIR DRYER)

Mom?

Well, I didn't know you were coming.

I didn't know where else to go, Mom.

Something really bad is happening to me.

Oh, sweetheart.

Why couldn't you go somewhere else?

What?

What do you mean?

I don't want to hear about all your problems.

I don't want to know.

Mom.

Sometimes when you talk, I just want to sing.

La, la, la, la, la, la!

What are you doing? Mom!

I wanna hold my breath until you just go away!

Ar-Jesus Christ, Mom, don't Don't!

Stop it!

I want to write you a letter, a really nice letter... about how much Dad and I love you... and how great it would be for both of us if you would just go.

But where? Where can I go?

I don't know. Didn't you always want to go hiking in Alaska?

Didn't you want to go to Vietnam to teach English?

Those were things Merrin and I were gonna do together. You know that.

I don't care where you go. Just as long as I don't have to see you. Because every time I see you, it just makes me so... unhappy.

I just want to be happy again, sweetheart.

No, I understand.

And I don't want you to be my son anymore.

Oh.

Are you gonna go away?

(PIANO MUSIC)

Ig.

I thought I heard you come in.

Yeah, okay, let me walk you through this, Dad.

This is the part where you tell me something awful... you've been keeping to yourself.

Just say it, we'll get it out of the way.

I don't know why you turned out like this.

With your brother, it's easier.

We could always play music together.

But with you, I never know what to say to you.

Well, that's not bad, all things considered.

I think about Merrin.

What a beautiful girl she was.

I loved her.

You know, in a way.

I envied you.

I was never in love with anyone the way you two were in love with each other.

You couldn't hear her laugh without smiling.

It was like music.

And when I think about what you did to her...

And you never thought maybe... just maybe that I didn't do it?

Of course not.

You're trying to get away with murder.

And the worst part is, I'm helping you do it.

What? What do you mean by that?

I went to college with the guy that runs the state forensics lab.

Dad, are you telling me that you got your friend to set that fire at the lab?

When the world comes for my son with the knives out... it's my job to stand in the way. And if you went to jail...

Dad, the evidence you got burned up could have saved me.

How could you do it?

She was one of the best people I ever knew!

She was my favorite thing about you.

Yeah, me, too.

So if you knew how much I loved her then how could you ever believe I'd killed her?

Isn't that why you killed her?

Because you loved her so much... and you lost her.

Way more people kill out of love than out of hate.

(SOBS)

LEE: What's going on, Ig? You go home like I asked you to?

IG: Yeah, I did that and it was very enlightening. Did you know that my dad got his friend to start the fire in the lab?

LEE: Hypothetically, if I did know, I would legally be required to tell the police.

But maybe, the fire was a blessing in disguise.

How? How is it a fucking blessing? If the lab hadn't burned down, that evidence would have cleared me, Lee.

Okay, okay, I know. It's rough for you staying at your house right now. Why don't you just take the keys to my place.

You can crash on the couch.

No, you know what? I'm fine. I've actually got a lot to do.

I've gotta figure out who really killed Merrin and get him to confess.

LEE: How you planning to do that?

Lately, I can be pretty fucking persuasive.

Hey, Ig, nice look for you. Showing your true nature?

IG: You know, I'd appreciate it if you guys would all just fuck off.

REPORTER #4: Come on, Ig, admit you killed her.

It'd be such a huge scoop for me.

Oh, good to know your journalistic integrity is fucking unimpeachable.

Hey, you confess to me, I can get out of stupid local news.

You know what, I got an idea.

How about you guys beat the shit out of each other... and the winner gets an exclusive interview with me.


O'HARA: Thought I told you I don't want you coming around here no more, Ig.

Jesus Christ! Al, you don't want to do that.

You'll get arrested.

I don't give a flying fuck if I get arrested.

But why don't you get me a whiskey?

You know you want the money.

What I really want... is to burn this place down and collect the insurance.

Well, can you not burn down the bar right now?

I need your help with something.

If anyone knows anything about who killed Merrin... you're gonna have to tell me now.

The only thing I ever killed was a couple of dogs.

I run a dog fighting ring out of a supply room back there.

Jesus, Al, I don't want to know that.

ROB: I've been unemployed for three months and I hate my life so yeah, I can sure understand wanting to kill someone.

IG: No, Rob, that's not what I meant. Oh.

BARFLY: I really want to show everybody my dick.

Oh! Don't.

I want that all the time.

I want that all the time.

STAN: The only thing I know is I got a cousin who's a cop.

He knows who the new witness is.

It's a waitress who served you the night Merrin got killed.

Said she saw you drive back to the restaurant and drag Merrin into your car.

Thanks a lot, Stan.

(WHOOSH)


Hey, my interview!

Hey, my interview!


Okay.

Okay, guys, so... you're gonna come tomorrow night to the diner at about 9:00.

I will have hopefully done the deed by then... and then we can go out and celebrate.

TERRY: Fuck yeah. You want me to bring any goodies?

Ehm...

No, I think me and Merrin are gonna be happy enough tomorrow night without stimulants, I hope.

Yeah, well, I'm a musician and we always need stimulants.

I understand that.

And I am a state employee subject to random drug testing.

Sure you're not rushing into this?

Rushing into it? Dude, how am I rushing into it?

We've been going out since we were kids.

VERONICA: Hi. Hey.

Hey.

Oh, what's-is everything all right?

Hey, what's wrong, Merrin?

I don't really know how to say this.

I'm just gonna go ahead and say it.

I'm moving to Los Angeles.

Are you kidding? That's great.

Like, I can get a leave of absence from the radio station easy. I want a change of scene too.

It's not what I'm talking about.

I think that we need to stop seeing each other.

VERONICA: Hey, lovebirds... you guys ready to order?

Oh, I don't think we've quite decided yet.

Okay. Well, I'll come back.

I don't understand.

I thought everything was going great.

Well, it's just that we haven't had a chance to ever be apart.

And I've never had the chance to think about what I want for my life.

Well, okay, but I know what I want. I want the life we've been dreaming about since we were kids.

But that's the problem.

We've been dreaming about that since we were kids.

And we're adults now. We need to start being practical.

I don't know what you mean by that.

I don't want to ever be the reason for any of your regrets, Ig.

But how many times have we talked about getting married?

I mean, how many times have we talked about what we're going to name our kids?

I'm not even sure if I want to have kids!

What! Well, you sounded pretty into it the last 8,000 times we talked about it!

How many girls have you been with?

You know the answer to that.

Just me.

Yeah.

No one does that, Ig.

No one on the whole planet does that.

You need to see other people so you can figure out if I am the one that you want to be with.

But I don't want to see other people.

(THUNDER)

Is that what you want?

Are you in love with somebody else?

And how far has it gone?

Answer me! How far has it gone?

Have you fucked him already?

Please, Ig.

No! Tell me! Tell me everything that happened.

I need to know. Have you fucked him already?

Why are you asking me this?

Because I want to know! I want to know everything.

It's gonna make it easier for me to hate you!

You deserve better.

Finally, something we agree on.

Please, I'm gonna be lost.

I'm not in love with you anymore.

Come on, please. We're not done talking about this.

Please, Ig.

Please.

Yeah, what? What are you looking at?

MANAGER: Sir, sir, sir.

We're gonna have to ask you and your wife to leave.

Yeah? She's not my wife. She's just someone I used to fuck.

Hey, easy.

(PUTS MONEY DOWN)

Come on.

Hey, Ig, whoa. How'd it go? You already proposed?

The party's over, Terry. Go home.

What the hell are you talking about? Hey, hey! I thought we were gonna celebrate tonight. What's going on?

(CAR STARTS)

Iggy, what the fuck are you doing? Hey!

Merrin, you all right?


ERIC: Good morning, Ig.

Can you roll down the window so we can talk?

Hey, Meatbag, what's up?

When's the last time you saw Merrin, Ig?

What's happened to her, Eric?

STURTZ: What makes you think something happened to her?

Oh, fuck. It's all my fault.

Anything that happened to her, it's all my fucking fault.

VERONICA: So, do you guys want dessert? Can I get you dessert?

I got a cherry pie.

(LAUGHS)

Oh, I gotta go.

You could sit wherever you want.

Oh, wait, you're that guy. Ig Perrish.

Yeah.

I've heard you've been telling lies about me to the police.

Yeah, I have.

And you know, I don't even feel a little bit bad about it.

You want to tell me exactly what you said to them?

Well, I told them that you're girlfriend forgot her jacket so I followed her into the parking lot and I saw you drive back and scream that you were gonna kill her.

But you know that's not true.

And that I saw you drag her into your car... and then you drove off.

What? Why the hell would you say all that?

Because I want to be in all the newspapers and on TV.

I wanna be the star witness at your trial.

I'm pretty enough to be on TV right?

Especially if I get my tits lifted the way that I want.

You're just a fucking crazy liar!

I know I am. I'm so bad. I'm bad.

Sometimes when people ask me what you did...

I say that after you beat her brains in... that then you turned her over and you fucked her in the ass.

You should see their faces when I say that.

Everybody loves a good sex murder.

You're insane. And my brother was here that night and he saw me leave alone.

I'm gonna release my own sex tape.

And I'm gonna get a reality show.

I'm gonna be in US magazine, smiling.


Ig!

Oh, Hey, Glenna.

How's it going?

How do you think it's going?

Because it's going worse than that.

BURP: You all right?

Whoa. Excuse me.

I think I had something bad this morning.

Yeah, you did. I was there.

What? You mean last night?

No, this morning.

You don't remember any of that?

Wow.

No, I must have been really drunk still.

Why don't you let me suck your cock in the men's room?

I would really like that.

And I bet it would make you feel better.

No, Glenna.

Thanks, but not right now.

The thing is, Ig...

I've always been in love with you.

Since we were kids.

But I guess you knew that, right?

I guess I did kinda know that.

Yeah.

God, it's just I just wish that I could leave this town.

And just...

What's stopping you?

You.

Me? No. It can't be me.

Right? No. Put this shithole town in your rear view mirror and do something good for yourself.

Hey, go.

(CIGARETTE LIGHTER)

TERRY: Ig, I didn't know you were here.

Jesus Christ, what the fuck is on your head?

They're horns, crazy story.

Listen, Terry... I need you to help me.

No, fucking just listen to me, Terry.

The waitress from the diner, okay, she is going to the cops and telling them that she saw me drag Merrin into my car and drive away from the diner that night.

Jesus, I know for a fact that's not true.

Well, yeah, you know that, and I know that but how the hell are we gonna prove that?

I mean, Merrin left the diner with me that night.

What do you mean, she left the diner with you?

You told me you never saw her that night at all.

I didn't kill her, Ig. I would never hurt her. I...

What are you talking about, Terry?

I was just too scared.

(PUNCH)

Fuck!

(PUNCH)

Tell me, Terry!

Okay!

So, what just happened with you and Ig?

I don't want to talk about it.

Are you sure? I mean, you're shaking.

Look at you. You're a mess.

Hey, hey, hey. Why don't you take one of these.

Just take one. They're fun. Take the edge off.

I don't want to.

I need to release what I'm feeling tonight.

God, you're beautiful.

You know that?

Can you pull over?

I need to get out of the car.

Whoa, whoa, whoa, I didn't...

Look, it's the end of the world out there. Why don't...

I wanna go for a walk.

Merrin, Are you trying to get yourself killed? Hang on.

Thanks for the ride, Terry.

Come back!

I'm fine now, I promise, okay?

Merrin!

Don't be ridiculous. Where are you going?

I'll wait for you!

(TURNS RADIO OFF)


What the fuck?

What the fuck?

Merrin.

Merrin!

Merrin!

Merrin!


You fuck! How could you?

What did you do to her?

Do you even fucking remember what you did to her?

I didn't kill her. I loved Merrin too.

Well, if you didn't kill her, then who did?

(SIREN)

Oh, fuck!

ERIC: We got a call on the radio about some kind of altercation going on out here.

We got a pretty good idea who's responsible.

Listen to me, Eric, this is all my fault.

MAN: Hey, maestro, break time is over. Let's go.

Go on back inside, Terry, none of this thing concerns you.

Yeah, go back inside. Play a fucking song!

You'd better calm down, Ig. You don't want to be resisting arrest. We'd be inclined to use force.

What are you arresting me for? 'Cause I got into a fight with my coward brother? Is that a crime?

The thing is, this club is across the county line.

Which means we caught you fleeing jurisdiction.

For God's sake, talk about the most obvious kind of trumped up charge. Fuck!

Go back inside.

IG: Fuck you, Eric.

ERIC: Fuck me? You fuck!

I wish we could bring you in for worse.

I wish I could plant something on you.

Like maybe a piece of her dress.

That way I could put you away for good.

For God's sake, Eric, you've known me my whole life.

You know I'd never hurt her.

Bullshit, Ig! You confessed to me. Everyone in town saw you fighting with her the night she was killed!

That's not what happened. I said whatever happened to her was my fault because I ran off on her. I left her alone.

Whatever that waitress told you is lies.

Hey, listen, you asshole. I'm gonna make sure you get punished for everything you did to her even if I have to beat you to death with my own hands.

STURTZ: Do it, Eric. Beat him to death.

That'll give me something to whack off to tonight.

Only I'll be picturing both of you naked.

Yeah, I like that.

I like to think about you naked too, Sturtz.

IG: What the fuck?

(SIREN)

ERIC: You know, Lee might have sprung you for now, but we're not gonna let you out of our sight.

LEE: Hey, Meatbag, leave my client alone.

You're trying to make my life as hard on me as possible?

Hey, Lee, I know who the new witness is. It's the waitress from the diner. She's lying about everything.

Whoa, whoa, what is this now? Do I gotta keep a leash on you?

Yeah, and Terry drove away from the diner with Merrin that night. They drove off together in his car.

You're saying that Terry was the last person to see her alive?

Yeah. I don't think he ever would have done anything to her but he can't remember anything from the...

Why is he confessing this to you all of a sudden?

Because of the horns, Lee!

Oh, my god, Ig. I can't talk to you when you're like this.

There's no horns. You're going crazy. Go home.

Why are you wearing Merrin's cross?

It's not Merrin's. It's mine. I've had it forever.

You think I'm an idiot?

You think I don't know what Merrin's cross looks like?

Yeah, it's hers.

She gave it to me.

Why would she do that?

Ig, it was... What?

There's things about Merrin you don't know.

There's things about Merrin and me that I haven't told you.

What are you talking about?

I'm sorry. I didn't mean for anything to happen.

You were the one she...

Ig, come on.

You're the reason she was gonna fucking...

We didn't want to hurt you.

If you didn't want to hurt me you're doing a fucking lousy job!

Ig, come on. Ig. Ig, I'm sorry.

Oh, fuck.

Fuck!

Fuck! Fuck!

LEE: You like that new girl in church?

I don't know her yet.

Ig, you like her enough to get me to fix her cross.

I like her too.

She seems, you know, pure.


(DOGS BARKING)

(SLITHERING)

(KNOCK ON DOOR)

DALE: Get the hell off my property.

I know that I'm the last person you want to see right now... but you're the only person I can ask about this.

I have got nothing to say to you.

I should shoot you right in the heart.

No.

If you really wanted to kill me, you'd have already done it.

I know that.

These days, I bring out the worst in people.

What I want is for you to tell me the truth about what you did to my daughter.

And then I want to kill you.

What I need to know is did Merrin say anything to you about leaving me or about being with somebody else?

You got some kind of nerve. Coming out here and asking me if my daughter was unfaithful to you.

But could you...

Are you out of your goddamn mind?

Look, you're the only person she would have told because you're the only one who loved her like I did.

Don't you fucking dare say we're the same.

When I was watching the cancer devour my wife's insides... the only saving grace was I thought that was the worst thing that would ever happen to me. But boy was I wrong.

Dale, please, you have to believe me. I loved her.

But now I don't know if I even really knew who she was.

You think there is a chance in hell I am gonna say one word to you about my daughter?

If you're looking for forgiveness or compassion or understanding, go talk to a goddamn priest!

I know you killed her.

And I hope you die. I hope you die... scared and helpless in the dirt just like my Merrin did.

I'm sorry. I'm sorry.

I shouldn't have come.

Get off my porch or I swear I will shoot you.

(SQUEALING TIRES)

(SLITHERING)

(LOUD GRUNTING)


(SCRAPING)

Aaahh!

(HISSING)

Fuck.


Sometimes God works in mysterious ways.

The horns had revealed so much already.

Now I can use them to find her killer and set things right.


(SFX) (SCREAM)

(SFX) (SCREAM)

(HISSING)

See, vanity doesn't pay. And it's gonna be a long time before you can even try and look pretty again.


You know, you guys really want to stop following me around.

Telling us what to do now?

Well...

I mean, wouldn't you rather just suck each other off right here?

What the hell makes you say that?

Well, you know, ever since we were kids I kind of assumed you maybe had to act so tough 'cause you were ashamed of yourself?

Was I right?

When I was a kid, I used to shoplift gay porno mags from the drug store. And my dad found them under my bed and he cracked me with his belt.

You see, you both been brought up to believe it's a sin, but... it's just being human.

That's why I always wanted to be partnered with Eric.

I think about him all the time when I'm whacking off.

I wanna kiss you on the mouth when you talk dirty like that.

Have fun, officers.

Oh, Wallace.

Come here.

(SNORTS)

Hey, Terry.

Ig. I didn't know you were gonna come by.

How's it going?

What's that snake doing around your neck?

I made a new friend.

You want a drink?

Maybe something a little stronger?

No.

No, I wanna keep my head clear tonight.

But don't let me stop you. Do as much as you want to do.

Jesus Christ, Terry, how many drugs are you doing lately?

If you want to know the truth, I have...

I've had a hard time staying sober, you know, ever since Merrin died.

I've actually been on kind of a bender myself tonight.

Been having a very good time.

That's good. I'm glad to hear that, Ig.

Shit, look...

I know things have been tough for you lately, okay? But...

Well, understandably, but I just...

(SNORTS)

But here's where the fun ends.

This is gonna give me no pleasure at all.

What are you talking about?

Well... you're my big brother, Terry.

I have always depended on you to look out for me.

I have always tried to do my best by you, Ig. You know that.

Except when you saw Merrin lying under that tree in that dirt... you didn't call an ambulance and you didn't call the cops.

You just ran off and left her there.

Fuck, Ig, she was already dead, okay? There was nothing I could do. The cops would have thought that I killed her.

Even when I got arrested, you didn't go to them and tell them the truth. No, now why would you?

Why would you do that unless you were guilty... unless you actually killed her?

Because I'm your fucking brother, that's why.

You understand if I-

I mean, they would have just thought I was helping you.

But you never even tried to help me.

All you wanted to do was save your own skin.

You are a selfish motherfucker, Terry.

And I hate you.

Yeah, you know what?

You're so fucking right.

You're right.

I am evil and you should kill me, Iggy.

That's what you should do. You should fucking kill me.

I mean, that's what I deserve, right?

I mean, after what I did, that's what I fucking deserve.

The way I see it, I have every right to kill you... but I think I'm gonna let you live and make you suffer.

Why don't you just finish all that off.

What, all of it?

I think I've made myself clear.


Now there's nowhere left to run.

You are gonna see everything she saw... and feel what she felt.

And the worst part is... you're gonna live through all of it.


(SCREAM)


Iggy!

Iggy!

Terry?

Terry! Terry! Terry!

Help! Iggy!

Where are you?

Help me! No!

Punishing Terry was the hardest thing I've ever done.

But forcing him to face his demons was the only way I could help him.

LEE: Jesus Christ, Ig.

I looked for you everywhere.

IG: Look, get out of here before I do something we're both gonna regret.

LEE: We gotta move past this. This is not what Merrin wanted.

So you're the expert on what Merrin wanted now?

I was never gonna tell you anything.

No.

So how long was it going on between you two?

You don't want to know anything.

Oh, I need to understand.

It was just a couple months.

She was moving out to California.

We wanted to figure out if it was real before we told anyone.

And so when she got killed, did you think it was me? Or like did you think that I found out about you and lost control?

If I thought you had anything to do with this, I wouldn't be helping you.

Okay, well, I don't want any more of your help.

Yeah, I'm the only one who can help you. I'm gonna prove that waitress is lying. I'm gonna get Terry to confess to the police.

Just fucking go, Lee. Leave me alone.

And don't fucking touch me!

LEE: The cross, dude! Fuck!

Are those horns?

Goddamn right, they're horns.

I'm glad you can finally see them.

So now you have to tell me the truth.

Merrin's cross can't protect you anymore.

Why should I tell you anything?

You're not gonna be able to help it.

I never meant to kill her.

You fuck!

You fuck.

I didn't mean to do it, Ig. I loved her just as much as you.

I'm the one who fixed her cross.

She should have been with me.

Oh, you sure as shit fooled me.

I always thought you spent your whole life trying to be good!

I try and control myself.

But you saved my life when we were kids. You pulled me out of the water right here. You're the only reason I'm alive!

It was the stupidest mistake I ever made.

I should have let you drown.

(LAUGHS)

Then I'd be with her now.

That's a fucking lie!

(CHOKES)

Thank you for coming to see me.

Listen, I think Ig is gonna propose to me.

Do you know anything about that?

Maybe.

There are some things that I've learned about myself recently and...

I know now that I can never marry Ig.

Why are you telling me this?

Will you come by the diner later?

I really think it will help if you're there when this is all over with.

Of course.

Thank you.


Terry?

LEE: It's me.

Oh, Lee, wow, you frightened me.

What are you doing out here? Come on, let's get some dry clothes on you. I'll drive you home. Come on.

No, No. I want to be alone right now.

You'll get sick.

No.

You okay?

Hey, hey, hey.

(SOBS)

Hey.

Hey.

Everything's okay.

I got you.

What? What are you doing?

There's nobody here. It's just us.

You're joking?

I mean, we don't have to pretend anymore.

It's just... It's fine.

No, No. No. Stop it!

Don't! Don't do that.

Just get off me!

I'm sorry. I'm sorry. I just...

I've been waiting for this for such a long time.

I can't believe this is finally happening.

I need to touch you.

No.

Feel you, honey.

No, look. Listen, you are Ig's best friend.

You're my friend. You're my friend.

Please, don't you understand anything?

I understand everything. I understand everything.

Every time the three of us hang out together... it's like there's this elephant in the room.

'Cause we're so clearly supposed to be together, but nobody says anything. You know?

And we stare at each other.

Merrin, we stare at each other.

No, let go of me. Don't!

You don't know the first thing about what I'm going through right now.

What the fuck are you talking about?

What about all the signals you've been sending me?

What? Signals, what?

Merrin.

Oh my god, you thought that I broke up with Ig so that...

No. No.

But you know you love me.

I love you. I love you.

I love Ig so much.

SLAP: Ow!

I love him more than the world.

That's the last thing she said, that she loved me.

Oohh!

You want to know what happened, Ig?

Shut up!

Ow! I love... SLAP: No, no! Please, no!

Stop it! Help! Terry!

(SLAP)

I gave her what she asked for.

Ahh! Jesus!

Please, Lee! It's me! It's me!

I fucked her tight little pussy.

No! No.

(CRACK)

Then I bashed her face in with a rock.

IG: No!

LEE: You know what?

Love made devils of us both.


The way I see it, you confessed to me... and you were so overwhelmed with guilt... that you killed yourself.

(HISSING)

So much... I always wanted to try this.

It's gonna be fun. It's gonna be fun.

Okay. Hey.


Aaahh!

(CAR STARTS)

ERIC: Mr. Perrish committed suicide earlier today.

We have recovered his vehicle. Perrish's lawyer Lee Tourneau was the only witness at the scene. Mr. Perrish confessed his crimes to Mr. Tourneau and then killed himself.

TV REPORTER: Is there any validity to the reports that no body was found in the vehicle?

ERIC: Any and all reports originating outside the Gideon.

P.D. should be considered hearsay and conjecture at this time, nothing more. No further questions.

Breaking news this evening from the police force in the Merrin Williams case. You have heard tonight that Ig Perrish has reportedly driven his vehicle into the bay.

Although as of now, no body has been recovered.


Well, one thing I'll say in my favor...

I am fucking hard to kill.

(HISSING)

(DOGS BARKING)

DALE: Why the hell aren't you dead?

The truth is I don't know the answer to that question myself.

I have prayed for so long for you to die... but when I saw the news on the TV... it didn't help one bit.

I didn't kill her, Mr. Williams.

But you know who did it, don't you?

You gotta tell me.

What will you if I tell you?

You know what I'll do.

But this is my job.

People say you should always do the right thing.

Sometimes there is no right thing.

And then...

Well then you just have to pick the sin you can live with.

Why don't you come inside.

Yesterday I was wandering around the house and I found this.

I thought maybe I should give it to the police, but... that didn't feel right.

She wanted you to have this.

Thank you.

And there's something I would like to give you.

Here.

Merrin's mother, she gave this to her just before she...

You know, son, I think...

I think you need this even more than I do.

I think you need her to keep you safe.

(SIZZLING)

Well now...

I guess maybe that's some kind of blessing after all.

IG: The horns weren't a curse, but a blessing.

They had guided me this far.

And when I put on her cross...

I could feel her protecting me again.


Dear Ig... you'll never read this while I'm alive.

I'm not even sure I want you to read it after I'm dead.

I think you're gonna ask me to marry you soon.

You don't know how much I want to say yes.

But I can't.

What?

The thing is, Ig, I'm very sick.

The sort of cancer I have is the kind that runs in families.

I saw my mother go through it... and I saw what it did to my father.

If I tell you I'm sick, you're just gonna wanna marry me even more. And I'll be weak and say yes.

Then you'll give up your future and be shackled to me... as I go through hell and die anyway.

I won't put you through it.

I love you too much.

My plan is to hurt you, just enough to push you away.

And hopefully one day you can forgive me... and you will move on to someone else.

You'll have children, grandchildren and great-grandchildren. You will go for long walks in the woods.

On one of these walks, when you're very old... you'll find yourself at a tree, with a house in its branches.

I'll be waiting for you there.

I'll be waiting by candlelight in our treehouse... shining the light of my cross into your eyes.

The first message I ever sent you.

BOTH: Us.

I love you, Iggy Perrish.

Your girl, Merrin.

(SOBS)

Iggy, you're alive.

IG: You know-don't.

Iggy... we have to clear your name.

We need to figure out who really killed Merrin.

It was Lee.

If you're going after Lee, then I am coming with you.

Terry, you're not strong enough for that.

I am not leaving you.

I made myself a promise. Never again.

If anything happens to me, I need to know you're all right.

And for Mom and Dad's sake.

LEE: I'll be damned.

IG: You and me both.

What are you doing out here, Ig?

You don't remember anything that happened between us, do you?

You wanna come inside?

No, actually I was hoping we could go for a walk.

I mean, nobody's looking for me.

Pretty much everyone in town thinks I'm dead.

No shit.

So what do you say?

It's just a walk?

Yeah.

Okay.

Why'd you bring us here?

You know why.

Because this is where you killed Merrin.

What happened to you?

You lost your mind?

Things are gonna go a lot easier for both of us if you don't lie to me.

Ig...

I'm your best friend. You've known me your whole life.

Do you think I had something to do with this?

Believe me, all I want to do is kill you.

But I am trying to be human.

I am trying to be the kind of man Merrin wanted me to be.

And so I am giving you this chance to do the right thing.

We are gonna go down to the police station.

Okay.

You are gonna turn yourself in.

ERIC: (COCKS GUN) Keep your hands where I can see them, Lee.

Don't do anything stupid.

Oh, Terry.

LEE: What the fuck you doing here, Terry?

ERIC: Terry came to talk to me just now.

Told me some things about the night that Merrin died.

Anything he said, he's just trying to save his own ass.

Go fuck yourself.

Yeah, fuck you too.

You told everybody that Ig confessed to you and then killed himself.

At least one of those things isn't true.

So now I'm wondering, what else you were lying to me about.

Fuck.

I'm sorry.

I'm sorry.

I'm so sorry. I have to-Okay.

I didn't mean to hurt her.

It was a mistake. I'm sorry.

I'm sorry.

Okay. I'm gonna do the right thing. Okay.

Okay, I'm gonna fix all of this, okay?

ERIC: You're doing good.

Okay.

That's right. We've been friends a long time.

IG: Fuck, Lee!

TERRY: Why don't you put the goddamn gun down.

(GUN SHOT)

(GUN SHOT)

(LAUGHS)

LEE: Back the fuck up.

Back the fuck up.

Okay. Okay. Okay.

I'm so sorry, Merrin. I'll see you soon.

Aaarrgghh!


Aaarrgghh!

(GUN SHOT)

No!

(GUN JAMS)

Please, Ig.


(SLITHERING)


Ig?

IG: In the end I embraced the horns.

Like an angel who fell to earth...

I became a devil one last time.

But revenge is all consuming.

And my time has come to return to you... so we can be together again.

No, no, I swear.

I mean, if this isn't paradise, I don't know what is.

Are you horny?

I'm getting warmer.

Oh, fine.

No.

Yes.

No.

I'm gonna love you for the rest of my life.

Just love me for the rest of mine.