Inoperable (2017) Script

And who do we have here?

Amy Barrett 30 years old came in last night due to the pile up leading off the island.

Head injuries, cracked the seventh and eighth rib resulting in pulmonary contusions.

Any responses to external stimuli?

No. That's too bad.

Yeah, I think it took a little too long to get to her.

Doctor, the authorities are insisting on immediate evacuation now. http://worldmkv.com/

We need to get going.

Most of their wings have been vacated.

Okay, we'll be right there.

This storm is gonna be a bad one.

She come here with anyone?

No.

She has ID.

Check this out she's in nursing school.

Get out could've used the help.

Tell me about it.

Now we'll never know.

Could've been a good one. Doctor. Okay, we'll be right there.




* You don't know

* You never did, you never did

* How to live

* Your cheating heart is telling lies *

* When it comes to love

* The more you wanna get

* Well then the more you gotta give *

* You don't know

* You never did, you never did

* How to live

* Your cheating heart is telling lies *

* When it comes to love

* The more you wanna get

* Well then the more you gotta give *

Hello.

Nurse.


Hello.

Is anyone there?

[Broadcaster] Attention, attention.

Please proceed in a orderly fashion to the nearest exit.

Patients please wait in your respective rooms as hospital staff will be by momentarily.

This is a recording message 235.

Hello.

Hello.

Anybody.

Hello, I'm still in here.


[Operator] Attention, attention please proceed in a orderly fashion to the nearest exit.

Patients please wait in your respective rooms as hospital staff will be by momentarily to assist you in exiting the hospital.

This is a recording message 235.

[Amy] Hello.

[Broadcaster] This station has interrupted its regularly schedule programming to bring you this emergency message alert at the request of local, state, and federal authorities.

The emergency alert system has been activated.

Broadcast and cable systems should broadcast this emergency message continuously until instructed to cease at the request of the United States government.

This is a weather emergency.

Hurricane Sybil is now a category five hurricane and will impact the areas indicated within one hour.

Storm surge is expected to crest at over 35 feet.

A mandatory evacuation is in full effect.

During this emergency most stations will remain on the air to provide relevant emergency information.

Do not use the telephones.

The telephone network should be kept open for authorities and for emergency use only.

All those currently in the broadcast area should evacuate immediately.



[Mom] Amy, it's mom.

I heard about the accident on the island, and I wanna make sure you're okay.

Give me a call as soon as you can.

I love you.

[Operator] Due to heavy call volume all circuits are busy.

[Operator] Attention, attention.

Please proceed in a orderly fashion to the nearest exit.

Hello. Patients please wait in your respective rooms as hospital staff will be by momentarily to assist you in exiting the hospital.

This is a recording.

Hello.


Help.

[Operator] Due to heavy call volume all circuits are busy.


Oh, god .

Go figure.

[Psychiatrist] And how are you sleeping, Ophelia?

[Ophelia] Not so good I sleep better at home.

Hello. Well, we can't let you go home just yet.

[Ophelia] I can't sleep too.

Hey, we're supposed to be evacuating.

There's a storm coming.

Two, three, five.

Two, three, five.

What's two, three, five?

Well, let's just put that down shall we, Ophelia?

But it's trying to tell me something.

I think we might have to consider a surgical procedure.

Well, I don't.

Why?

Because nothing is working.

Hey, father.

Father. [Broadcaster] This station has interrupted its regularly schedule programming.

Hey.

Hey, are we supposed to be evacuating?

What was the PRN dosage on Reynolds?

20 CCs.

Can anybody hear me?

What is going on?

[Broadcaster] This is a weather emergency.

Hurricane Sybil.

Patient status? Patient out.

Okay draw your ex-lap incision.

Scalpel to me four by four to you.

Scalpel.

[Doctor] Rake and skin hook.

[Mom] Amy, it's mom again please call me.

It's getting bad out there.

I'm just praying you made it off the island before the storm hit.

Please just call.

[Operator] Due to heavy call volume all circuits are busy.



[Nurse] Did they really change the biohazard precaution?

No, the board hasn't approved it yet.

Okay, Ms. Barrett, we need you to go back to your room and get some rest.

Wait you can...

You can see me?

No, no I'm okay, I'm okay.

What's happening here? We need you to lay down and get some rest.

[Amy] Can you please just let me call my mom?

We've already spoken to her.

She's been by to visit you already.

[Amy] She has.

You need to go back and get some rest.

[Amy] What about the hurricane?

Please just let me call my mom.

No, you need to go back and lay down.

You need to do as we say.

[Doctor] Blood pressure status?

[Nurse] 124 over 78 patient stable.

[Doctor] How's he setting?

[Nurse] 97%.

[Doctor] Perfect.



But I feel fine.

SOPs dictate I have to have you medical cleared after an accident.

Okay and then what?

We go to the station.

You give your witness testimony, and then I can drop you off wherever you need.

Okay.

Hey, Ryan.

[Ryan] yeah.

[Jen] I'm kind of hungry.

[Ryan] We can get something on the way to the station.

We can eat.

Yeah. Yeah.

Hey.

What the hell happened to you?

What?

What's with the saw?

Uh, yeah.

My name's Amy these people here...

What is happening here?

Just stay put. No, no, no.

No, I didn't do anything.

I didn't do anything.

I think an invasive method would be the best course of treatment.

Are these your imaginary friends?

Creative Amy very creative.

Just go.

Don't you fucking move.

What the hell was that about?

You should come work for the sheriff's office.

I can help you.

The electroconvulsive therapy has been used successfully for years.

So what are you guys doing here?

I was at a party in town with some friends.

It was a girl's not out and--

It's official business no offense.

Okay.

Hey, excuse me.

Hey, you can't let them see us.

[Ryan] Why?

Very bad things are happening here.

You have to trust me.

Just let me take care of this.

Hey, excuse me.

Listen something strange is happening here.

I can't get a signal on my phone or my radio.

Hey, did you hear me?

What are you doing?

Drop the weapon.

Drop the weapon.

Go, go, go, go, go.

I'm gonna get something for your side.

Let me see.

Oh, my god what do we do?



[Operator] Attention, attention.

Please proceed in a orderly fashion to the nearest exit.

Patients please wait in your respective rooms as hospital and staff will be by momentarily to assist you in exiting the hospital.

This is a recording message.

I just got the CT scans like a few hours ago.

Amy. What?

What so you know me now?

What you don't know?

What?

The timelines.

The what? Okay, that's close we can't let that happen.

What happen?

Look I don't know how many times you've been here before but you can't die here.

Well, I don't wanna die anywhere.

No, what I'm saying is you can't die in this place.

We just stay here forever.

What?

It's a hurricane.

It's the meanest strongest one anyone's ever seen before.

It's the T-Rex of hurricanes.

It passed over a secret government test facility.

At Fort Miller.

It's done something or broken something.

It's woken up this place.

He and I have been here before.

Like you started over.

Yeah, we've been here before.

But most of the times we just...

We've been separate.

Where am I?

Where am I? Hey, we can't let that girl die here.

It's too late for her it's not for you.

[Jen] He's right come on.

Hey, come on I think we gotta go this way.

Just remember don't die here.

Oh, no, no, no, no not again.

I can't make it out of here without him. http://worldmkv.com/

Come on we have to try.

We needed to leave together.

We will leave together.

No, me and Ryan.

What do you mean?

We came in together.

We're supposed to leave together.

We gotta go back and get him.

We have to go.

No, I've been through this before, okay, and I've escaped without him and sometimes he's escaped without me but we always end up back here.

Come on we have to go.

No, it's too late.

We have to keep going.

Shit.


Help me take this off.

Oh, you got it? Yeah.

Go, go, go.


Hey.

Hey, what's wrong?

This is just...

I can't this is just...

It's just all too much.

Hey, it's okay.

We're gonna make it out of here and we're gonna be home playing video games before you know it.

Video games.

Okay, so maybe I will.

I was an only child and I work a lot.

But maybe Ryan will come over and he'll bring the beer and pizza.

He seems like a good guy.

He's so handsome in his uniform don't you think?

Hey.

You should try Nyloft mascara it doesn't run.

You should be a model.

Oh, thanks.


No, Amy.

[Operator] 911 what is your emergency?

My name's Amy Barrett.

I'm at Bay General.

I can't get out.

Please help the hurricane's getting closer.

Amy, we gotta go.

[Ryan] Jen, is that you?

Please just start over.

They're about to do something to me.

No, I can't go through this again.

He wants us to start over.

How do we start over?

I don't know but we gotta find him.


Ryan.

Oh, my god.

Oh, my god.

What have they done to you?

Oh, baby I'm sorry.

I'm so sorry.

You need to go.

It's too late.

Oh, god.

[Jen] We gotta get you out of here. Jen. Help me.

Please help me. You gotta be quiet.

Please help me.

Help me please.

Keep your voice down.

Go. We gotta go.

We gotta go.

[Operator] Attention, attention.

[Operator] 911 what is your emergency?

My name's Amy Barrett I'm at Bay General.

Please help the hurricane's getting closer.

[Operator] Ma'am, are you okay?

I don't think we got a hurricane.

No, no, no, no.

Jen.

Ryan.

[Broadcaster] This station has interrupted its regularly schedule programming to bring you this emergency message alert at the request of local, state, and federal authorities.

The emergency alert system has been activated.

Broadcasts and cable systems should broadcast this emergency message.


No, no, no, no, no.

No, no I'm not pregnant.

I'm am not fucking pregnant.

I'm not pregnant.

No, I'm not fucking pregnant.

I'm not pregnant, no.

[Operator] Due to heavy call volume all circuits are busy.


Come on mom pick up.

Pick up, pick up, pick up please.

Come on pick up.

Oh, no.


Ryan.

Who are you?

Are you one of them?

No, Ryan it's me.

What's the number?

[Amy] What.

What's the number?

What I don't understand.

There's a room number what is it?

I don't. What are you doing here?

I don't know I just remember waking up here.

When did you first get here?

I don't remember it could've been last night or--

When the hurricane started.

I think so.

So how did you get here?

I placed a woman into protective custody.

She was at a party and witness to a big drug deal gone bad.

That witness was Jen.

On our way to the station we were in that pile up on the main road leading off the island.

I was in that too I think.

Procedure dictates I'd have to have her medically cleared being in a accident while in my custody so I drove us here and--

And.

That was four years ago.

Four years.

All I could figure is they were messing around with something at Fort Miller and this hurricane came through which just...

It twisted up the hospital and it mixed up all these timelines together.

Go, go, go, go, go.

[Operator] 911 what is you emergency?

[Operator] Code White standard division psychiatric ward message 113.

[Man] Amy Barrett, Amy Barrett it's over.

[Operator] Attention, attention.

Please proceed in a orderly fashion to the nearest exit.

Patients please wait for your respective rooms as hospital staff will be with you momentarily to assist you in exiting the hospital.

This is a recording message 235.

[Jen] I'm not pregnant.

[Operator] Due to heavy call volume all circuits are busy.

[Mom] Amy, it's mom.

I heard about the accident on the island, and I wanna make sure you're okay.

Give me a call as soon as you can.

I love you.

[Ryan] Jen, are you okay?

[Jen] Ryan, come to me.

[Ryan] Where are you?

[Jen] I don't know.

[Ryan] Yell out and I'll listen for you.

Yell into a air vent.

[Jen] Ryan.

Ryan.

Oh, no, no.

Oh, no Ryan they heard me.

They found me.

[Ryan] Jen, keep yelling I'll find you.

[Jen] It's too late.

Ryan, I love you.

[Ryan] Jen.

[Jen] I love you, Ryan.

[Ryan] Jen.

Mom, come on.

Come on mom pick up, pick up, pick up.

Come on.

Help me.

Somebody help.

Hey. Mom.

You reached Beth's voicemail.

Please leave a message. Mom, it's me I'm trapped.

I'm trapped inside.

Mom.

Shit.

Who are you are one of them?

No, Ryan it's me.

It's Amy.

You were in that pile up on the main road leading off the island?

Yes, I mean I think so.

How many times?

I don't know what you mean.

I can't remember the accident.

No, no, no how many times?

I don't know. Well, you've been here before you've seen this before, right?

Yeah, but I don't know what's going on.

And they haven't gotten you yet.

You haven't died yet?

No, I keep waking up in my room.

They haven't gotten me yet. That's the eye.

The eye of the hurricane it keeps recycling you back in.

But you haven't died yet.

No. Okay, okay, okay.

Why what happens?

If you die Amy none of us will ever be able to escape.

[Operator] Attention, attention please proceed.

This way. Where are we going?

I either have to get you out or I have to find Jen.

I don't understand.

Well Jen and I came in together so we have to leave together.

But you came in by yourself so you can leave by yourself.

It's conservation of energy or something.

Talk was that the hurricane damaged the quantum particle lab at Fort Miller.

They were experimenting and manipulating paradoxical time anomalies.

Nothing's in a linear progression anymore.

The timeline it can spit you out whenever it wants to.

You can wake up and it could be next year.

It could be two days ago.

You can just stay in this hospital forever.

Now give me your elephant.

No, please no.

I need him. Let's go.

Now just lay still.

Oh, sorry cold right?

My you have a healthy heart.

Let's take a look. [Operator] Code White standard division psychiatric ward message 113. No.

Smart move you should come work for the sheriff's office.

Do you have the numbers we gotta get out before the hurricane passes by.

What numbers? The numbers.

I've been waiting years for this.

I need those numbers.

What?

Have you seen any numbers like over again?

My room number 235.

235, 235.

Wait, wait 133, 132.

133, 132 those are the numbers inside the rooms in the psych ward they just put Jen and me in.

That's all that I know.

We've been here a long time we've been trapped.

The only way we can get out of here and escape is we gotta get those numbers.

It has to do with the energy or something.

It's gotta have something to do with those numbers.

Hey, are you alright?

I feel really weird.

It's almost your time again.

You're resettling.

Only it's gonna be less time they get you when you reset.

You gotta get out before the storm hits.

What's happening?

You're restarting, you're speeding up.

You're running out of time before each reset back into the loop.

You have to get out before the storm comes.

[Operator] 911 what is your emergency?

My name's Amy Barrett.

I'm about to be in a accident.

I'm trapped with a sheriff's deputy.

[Operator] Ma'am, can you give me your location?

Ma'am. Yeah, not again, not again.

Jen, oh my god.

You're not one of them.

I need the numbers, the room number.

I need the number, I need the number.

The room number there's a room number here.

I told Ryan.

I told Ryan everything I know.

Ryan.

You've seen my Ryan.

How is he?

Is he okay?

It's been so long.

He's looking for you.

Next time you see him will you tell him will you tell him, will you tell him that I love him could you tell me that?

Could you?

Tell him yourself.

Come on.

Let's get out of here.

I can't wait to see him.

I just want him to hold me just for a little while.

We'll find him together, okay.

Maybe he'll call.

Come on we gotta keep moving.

[Ryan] Jen, I'm sorry I brought you here.

Just keep trying until we get it right.

Don't give up.

I won't give up on you.

I love you, Jen.

Jen, I love you.

[Operator] 911 what is your emergency?

Hi, my name's Amy Barrett.

I'm at Bay General.

I am trapped inside with a sheriff deputy named Ryan and a woman named Jen.

We can't get out please send someone.

[Operator] Code White standard division psychiatric ward message 113.

Calm down my child.

You are safe here. Amy don't listen to him.

Don't listen to that spirit.

Hey, let's go to the chapel.

Amy, you can't trust him. You'll be safe there.

Jen. Get down, get down.

Jen, I'm so sorry Jen.

[Jen] I love you Ryan.

Where are you?

[Jen] I don't know.

Please baby just tell me where you are.

[Jen] I'm all alone.

What room number do you see?

[Jen] I'm scared, Ryan.

Don't be scared baby.

Hey, you know what What I've got this bad ass muscle car.

I've been restoring it.

It's in my grandma's barn.

When we get out of here, I'm gonna take you out on a date.

[Jen] It's a deal.

No, no, no they're back.

No, no, no. Jen.

[Jen] Please come please, please hurry.

What is going on here?

I don't know this hurricane's opened up a portal or something.

I don't get it.

I don't know anymore it's like hell or something.

Yeah.

I've died over 600 times and each one is more horrific.

We gotta get out of here.

You know I figured that the only time that Jen and I could escape together is when we first come in together before either one of us even died.

Like the first time I saw the two of you in yours in the waiting room. Yeah, that would've been the time to leave.

I mean anyone how many times we've been back in that waiting room but each time we think it's the first.

So you don't know that you need to turn around and leave.

Yeah, exactly.

God I fucking hate his place.

I keep waking up back here.

There has to be something in this room.

[Mom] Amy, I saw you called but didn't leave a message.

I'm worried about you.

I can't lose you like I lost your sister.

Call me.

[Operator] Due to heavy call volume

Cute dog.

Hey, look at me.

We're gonna make it out of this. That's weird.

What.

I don't remember seeing this back here before.

It's from Sybil High School.

It's a reminder to renew your alumina membership.

Great.

Hey, remind me to renew my health insurance if I ever get out of here.

You okay?

I think you're resetting.

What?

It's too soon for that.

No, no it's speeding up.

We gotta get the hell out of here.

We gotta find Jen.

Try to remember the numbers.


But I feel fine.

SOPs dictate I have to have you medically cleared after an accident.

Okay.

And then what?

Well, we go to the station.

You give your witness testimony, and then I can drop you off wherever you need.

Okay.

Hey Ryan.

Yeah.

I'm kind of hungry.

We can get something on the way to the station.

We can eat. http://worldmkv.com/

Yeah. Yeah.

I'd like that.

You know what? What?

You're kind of cool for a cop.

Yeah, I've heard that before.

Hey.

Hey, you have to leave now.

You have to leave, you have to.

You have leave now.

I can't fit a wallet in this dress. Ryan, can you hear me you have to hear me.

You have to leave.

Ms. Ardsen.

That's me. Have a seat.

[Amy] No, don't go.

[Nurse] We'll get you checked.

Hey, wanna come with me?

Well, it would be better and quicker if we just saw you.

Oh, okay.

Don't let her go, Ryan.

I won't leave without you.

[Operator] 911 what is your emergency?

My name's Amy Barrett.

I'm at Bay General 111 Bayside Lane.

I'm trapped inside our something.

Please come.

[Operator] Ma'am.

Oh, no.

945.

They're here.

Excuse me.

Have you seen a sheriff's deputy?

We came in together and now I can't find him.

Ryan.

You know his name do you know him?

Have you seen him? Jen, it's me.

I don't know you. Jen, it's me Amy.

Father, have you seen the sheriff's deputy?

Come on.

We gotta go. I just wanna find Ryan.

[Amy] We gotta go.

Amy. Yeah.

What's going on?

You don't know?

No, but I'm scared.

Yeah, me too.

We've met before, haven't we?

Yeah.

How many times?

Too many.

You know you should try Nyloft mascara it doesn't run.

Yeah, that's what I heard.

Here, come on.

This way.

We gotta figure out what 945 is.

What's 945?

I don't know but I think it's our way out.

Come on.

945.

945 it's not on here.

Oh, my god.

Come on let's go.

No, no not now.

Amy, what happening.

Oh, god I'm going back.

No, it's too soon.

It's too soon.

What's wrong?

Amy, stay with me.

Amy, no, no, no.

Amy

[Operator] 911 what is your emergency?

This is Amy Barrett I'm at Bay General.

There i a psychotic killer on the lose.

You have to come now.

[Operator] A psychotic killer at Bay General?

Yes, a psychotic killer.

Amy Barrett Bay General help please.

You have to send somebody right now. Motherfucker.


Amy, it's me, it's me.

Ryan. Ryan.

Let's go.

Is there a room 945?

Are you sure?

Yes, 945.

Are you absolutely sure? Do you know where that is?

Absolutely sure it's 945. Yes, 945.

Why you know where it is don't you?

It's the room on the other side of the psych ward.

It's the infectious disease section.

Okay, which way is it?

Ryan, which way is it? It's this way.

What's wrong?

I can't go through there.

What, you said we have to go through this ward.

We don't have much more time.

I'm sorry.

Why what's in there?

Jen's in there. What?

Her soul's trapped in there.

She's in a state of permanent torture.

Well, is there another way?

It's a long way around but yeah. Do you hear that?

The hurricane's passing over.

We don't have much time we gotta hurry come on.

Her room's coming up this way.

It's a trap it's not 945. If the hurricane's coming by one more chance get to the loop.


113.

113.

[Ryan] It's from Sybil High School.

It's a reminder to renew your alumni membership.

113.

[Broadcaster] Interrupted its regularly schedule programming to bring you this emergency message.

[Operator] Code white standard division psychiatric ward message 113. 113, 11, 113.

Hey, come back here.

945.

Ryan.

Ryan.

Oh, god.


Ryan.

Run.

Just go.

Run.

What are you doing?

Just save yourself.

No, we're all getting out of here.

[Ryan] Jen, baby you okay?

Come here can you walk?

[Operator] Code white standard division psychiatric ward message 113.

Hurry.

Go, hurry.

Lay down.

It's gotta be here.

It's gotta be here somewhere.

[Ryan] Where is it?

[Orderly] Open the door.

Come on this way.

Go get her up.

Take her to the light.

Take her to the light.

Go to the light go, go, go.

You first.

[Orderly] Come on out.

I'm right behind you.

[Orderly] Back away from the door.

Okay, Ms. Barrett, are you ready?

Am I ready for what?

To be discharged.

Unless you wanna stay.

That's okay I think I'll go.

That's what I thought.

Well, when you're ready William here will wheel you out.

That's okay I think I'll walk.

Okay, Ms. Barrett, we have a car waiting for you outside.


[Broadcaster] The strongest storm on record to ever hit U.S. shores.

Hurricane Sybil left a trail of destruction in the area.

Strangely this storm of the century lost steam as soon as it left the metropolitan area.


How's work?

It's fine.

Hey mom. Yeah.

Is it okay if I take the Ray out for a little spin?

Honey, you know your dad got rid of that when he left.

Amy, you need to get help.

I'm sure the old memory of your sister still haunts you, but I can't lose you too.

I'm fine, mom.

I'm serious I'm worried about you.

Alright you're all set.

Do you remember this guy?

As a little girl she would always hand this to you when you were sad.

Yeah, Ophelia.

Ophelia Barrett.

You are doing the right thing, Ophelia.


Let's see here.

All of your physiological tests came back normal.

Vitals look good.

No underlying medical issues.

That's good right?

Let's talk about your family.

Is your father alive?

Yeah.

[Doctor] Is he in good health?

I don't know I don't really.

[Doctor] I see.

How about your mother?

My mom she died a while back.

My step mom took care of me after my dad left us.

I see.

Any brothers or sisters?

I have a half sister Amy.

I live with her and my step mom.

[Doctor] Do the two of you get along?

Yes, I love Amy very much.

[Doctor] Is everything good with Amy?

Well, she's been in and out of mental

Mental institutions?

Yeah.


[Doctor] And how are you sleeping, Ophelia?

Not so good I sleep better at home.

Well, we can't let you go home just yet.

But I can't sleep.

Well, we'll have to adjust some of the dosages.

No.

I miss Amy.

[Doctor] What was that?

I miss Amy.

I think we might have to consider a surgical procedure.

Why?

Because you've been here for six months.

Nothing seems to be working.

When?

[Doctor] Tomorrow first thing.

You are very unhappy, Ophelia.

The sooner the better I think.


Knock, knock.

Rise and shine it's time for breakfast.

I'm Tara I'm gonna be your nurse.

Ophelia, Ophelia.

Code blue, code blue.

Come on, come on.

Someone got the code cart.

Call respiratory stat.

Come on, come on.

Mom, you're...

Mom, you're hurting me.

Mom, you're hurting me.


[Ryan] What the hell was that about?

You should come work for the sheriff's office.

[Jen] Then maybe Ryan will come over and he'll bring the beer and pizza.

You should try Nyloft mascara.

It doesn't run.

[Amy] You should be a model.

[Jen] Oh, thanks.


[Amy] This is Amy Barrett I'm at Bay General.

There is a psychotic killer on the lose.

You have to come now.

[Operator] Code white standard division psychiatric ward message 113.



http://worldmkv.com/